برگزاری مهرواره «محله همدل» در خوزستان
کد خبر: 3964181
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

برگزاری مهرواره «محله همدل» در خوزستان

مهرواره یا جشنواره «محله همدل» فرصتی برای مجموعه‌های فرهنگی‏ و گروه‌های جهادی در رصد و پایش مشکلات محله و ارائه راه حل اجرایی برای برطرف کردن آن‌ها است.

برگزاری مهر واره «محله همدل» در خوزستانحجت‌الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از اجرای طرح مهرواره یا جشنواره «محله همدل» از سوی این اداره‌کل در ماه رمضان خبر داد.

وی با بیان اینکه این طرح در سه برش ملی، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، توضیح داد: در برش استانی و شهرستانی مقدمات کار جهت اجرا آماده شده است.

فردآقایی درباره فلسفه این طرح گفت:‌ این مهرواره پاسخگویی به ندای رهبر انقلاب در خصوص تأکید بر زنجیره تواصی و توصیه کردن مردم به کار خیر است، به این شکل که هر کدام از مراکز فرهنگی اعم از هیئات، گروه‌های جهادی و سایر جوانان انقلابی که در محله خود مشکلات و مسائلی می‌بینند که به شکل لاینحل باقی مانده یا کم کاری در برطرف کردن این مسأله وجود دارد، خودشان با توان و انگیزه و ظرفیت درونی مساجد و مجموعه فرهنگی خود مشکلات منطقه را رصد و پایش جدی می‌کنند و تمام مردم منطقه را با محوریت آن مجموعه بسیح می‌کنند تا گرهی از مسائل محله با توان مردم حل شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه این مهرواره کار نسبتا جدیدی در سطح کشور است، افزود: محله‌هایی که علاقه‌مند به شرکت در این مهرواره هستند، لازم است به پایگاه اینترنتی http://ham-del.ir/ مراجعه کنند‏،‌ مشکلات محله خود را مطرح و راه‌حل‌های اجرایی آن را بیان کنند.

وی گفت: در نهایت زحمات این مجموعه‌ها در مرحله شهرستانی با نظر هیئت داوران و کارشناسان امر ارزیابی می‌شود و تعدادی از آن طرح‌ها(راه‌حل‌ها برای برطرف کردن مشکلات محله) به استان معرفی می‌شوند. در مرحله استانی نیز با داوری کارشناسان، طرح‌ها ارزیابی شده و تعدادی از آنها که قابلیت شرکت در مرحله کشوری را دارند به مرکز معرفی و در نهایت طرح‌های برتر مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند و مبالغی از باب کمک به حل مشکل آن منطقه به آنها تعلق می گیرد.

فردآقایی گفت:‌ امیداریم بتوانیم در پایان این طرح که تا غدیر ادامه خواهد داشت، شاهد کاهش بخش قابل توجهی از مشکلات محله باشیم. یکی از نقاط قوت این مهرواره، دادن ضریب به آرای مردم در ارزیابی‌ها و قضاوت‌ها است. بنابراین در صدی از انتخاب مجموعه‌ها برای رفتن به مراحل بالاتر به آرای مردم شهرستان بستگی دارد. این امر باعث می‌شود مردم ما در سراسر استان دغدغه برطرف شدن مشکل محله خود را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha