تقدیر از پیشکسوتان و چهره‌های برتر سال هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
کد خبر: 3964462
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

تقدیر از پیشکسوتان و چهره‌های برتر سال هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

رئیس حوزه هنری خوزستان از معرفی ۹ نفر از پیشکسوتان و چهره‌های برتر هنری خوزستان و تقدیر از آنها به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد.

تقدیر از پیشکسوتان و چهره‌های برتر سال هنر انقلاب اسلامی در خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، محمد شهباز گهروئی، رئیس حوزه هنری خوزستان در خصوص معرفی و تقدیر از چهره‌های برتر هنری استان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز شهادت شهید اهل قلم، مرتضی آوینی نامگذاری شده و در این هفته برنامه‌های متعددی توسط حوره هنری برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری خوزستان افزود: حوزه هنری استان در کنار برنامه‌های مختلفی که تدارک دیده بود، یک برنامه محوری به نام تقدیر از چهره‌های برتر هنر انقلاب اسلامی در استان طراحی کرد که هدف آن تجلیل از هنرمندانی است که طی یک سال گذشته در رشته‌های مختلف هنری آثار فاخر و تاثیرگذاری را تولید کرده و به لحاظ کمی و کیفی فعال بودند.

وی اظهار کرد: این افراد در سه بخش پدیده و چهره‌های نوظهور، پیشکسوتان و چهره‌هایی که در یک سال گذشته کارهای ویژه و تاثیرگذاری داشتند، انتخاب شدند. در بخش پیشکسوتان از کاظم پوره در حوزه موسیقی، قاسم آهنین‌جان در حوزه ادبیات و محمدعلی باشه‌آهنگر در حوزه سینما و هنرهای تصویری و از خانواده مرحوم احمد یلالی در حوزه ادبیات پایداری تقدیر می‌شود.

شهباز ادامه داد: در بخش پدیده‌های نوظهور و چهره‌های برتر سال نیز از حسین حاتمی در بخش هنرهای تجسمی، سید مرتضی سبزقبا در حوزه سینما، علی موجودی در حوزه ادبیات پایداری، بهنام کاوه در حوزه هنرهای نمایشی و مرتضی حیدری آل‌کثیر در بخش ادبیات تقدیر می‌شود.

انتهای پیام
captcha