حال و هوای مردم یمن در ماه مبارک رمضان + عکس
کد خبر: 3964535
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳

حال و هوای مردم یمن در ماه مبارک رمضان + عکس

مردم یمن با وجود تجاوزات ائتلاف سعودی ـ آمریکایی به این کشور، ماه مبارک رمضان را در کنار یکدیگر گذرانده و در مساجد به عبادت مشغول می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری قدس، مردم یمن در ماه رمضان علاوه بر عبادت، به نیکوکاری و رسیدگی به فقرا روی می‌آورند. چراکه بسیاری از مسلمانان یمن به دلیل تجاوز و تحریم عربستان، روزهای سختی را از لحاظ اقتصادی سپری می‌کنند.
 
در همین رابطه، حاج ماهر عوید، جانشین دبیرکل جنبش انصارالله از همه دست‌اندرکاران خواست تا در تأمین نیازهای مردم در ماه مبارک رمضان تسریع کنند. چرا که بسیاری از پناهندگان یمنی در اردوگاه‌های لبنان از وضعیت بهداشتی و اجتماعی نابسامانی برخوردارند.
 
وی افزود: بسیاری از پناهندگان موجود در اردوگاه‌ها از فقر و گرسنگی رنج می‌برند و به اولویت‌های اصلی زندگی یعنی غذا و دارو نیاز دارند و شرایط دشواری را می‌گذرانند.
 
از سوی دیگر کاربران شبکه‌ اجتماعی توییتر همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، در کنار هشتگ‌هایی درباره ماه مبارک رمضان، هشتگ «#السید_حسین_بدرالدین_الحوثی» را برای شناساندن شخصیت این فرمانده شهید یمنی، منتشر کرده و او را با این عبارت «اولین کسی که چشم آمریکا را از حدقه درآورد» به مخاطبان شناسانده‌اند.
 
شهید حسین بدرالدین الحوثی، با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و همچنین شعار تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی، چشم آمریکا را از حدقه درآورد و با یاران خود در جنگی انقلابی علیه استبداد و استکبار شرکت کرد.
 
از دیگر اقدامات مردم یمن در ماه مبارک رمضان، حضور در مسجد جامع صنعاء برای انجام عبادات و قرائت قرآن در روزهای ماه مبارک رمضان است.
 
به محض اینکه در یمن هلال ماه رمضان رؤیت می‌شود، ساکنان شهر قدیمی صنعاء و حومه آن، برای انجام مراسم عبادی و قرائت قرآن به مسجد جامع بزرگ روی می‌آورند و در فضایی معنوی به عبادت می‌پردازند. این مسجد جامع، اثری تاریخی محسوب می‌شود و همه مردم صنعاء و کسانی که به این شهر سفر می‌کنند از این مسجد دیدار می‌کنند.
 
در ادامه تصاویری از قرائت قرآن و عبادات مردم صنعاء در مسجد جامع این شهر را مشاهده می‌کنید.
 
انتهای پیام
captcha