آموزش صدای کوتاه کسره + فیلم
کد خبر: 3964536
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین / 3

آموزش صدای کوتاه کسره + فیلم

در راستای آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن، درس صداهای کوتاه را داشتیم و به علامت و صدای کسره رسیدیم.

به گزارش ایکنا، سیدیوسف درود، مدرس قرآن در سومین جلسه «آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین» به آموزش حرکت کوتاه کسره پرداخت. مخاطبان این سی جلسه، علاقه‌مندان به یادگیری صحیح‌خوانی قرآن در تمامی سنین هستند که باید با حروف الفبای عربی آشنایی داشته باشند. متن و فیلم قسمت سوم در ذیل آمده است؛

«همانطور که در جلسات گذشته گفتیم، حرکات کوتاه از فتحه « َ»، کسره « ِ» و ضمه « ُ» تشکیل شده است. علامت فتحه در جلسه گذشته آموزش داده و خواندن آن نیز در قرآن کریم بررسی شد.

با 10 دقیقه، زمان برای تمرین طی روز می‌توانید، قرآن را صحیح بخوانید.

اگر خوب به قرآن نگاه کنید، بیشترین علامت در قرآن، علامت فتحه است. اگر توانسته باشید علامت فتحه را بخوانید، بخش زیادی از یک خط قرآن کریم را می‌توانید به درستی بخوانید.

علامت بعدی کسره « ِ» است و صدای آن «ای» است.(برای شنیدن صدای صحیح کسره به فیلم مراجعه شود.)

نکته دیگر این است که صداهای کوتاه و علامت‌های فتحه، کسره و ضمه در زبان عربی کمی متفاوت از زبان فارسی تلفظ می‌شود، شاید این تفاوت در علامت فتحه زیاد احساس نشود، اما درباره کسره این تفاوت وجود دارد.

نکته اصلی در خواندن قرآن کریم، توجه، دقت و تمرکز بر روی خواندن صحیح است. هر علامت برای هر حرفی که هست، باید آن را صحیح بخوانید و دقت چشممان را بالا ببریم.»

یادآوری می‌شود، سی درس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، طی ماه رمضان هر روز منتشر شده و در آینده نیز در قالب پرونده‌ای ویژه بر روی سایت iqna.ir قابل دسترس خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha