ابلاغ ۲۹ برنامه فرهنگی- قرآنی دانشگاه محقق اردبیلی در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 3964734
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

ابلاغ ۲۹ برنامه فرهنگی- قرآنی دانشگاه محقق اردبیلی در ماه مبارک رمضان

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، از ابلاغ ۲۹ برنامه فرهنگی- قرآنی دانشگاه محقق اردبیلی در ماه مبارک رمضان، خبر داد و گفت: تمامی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در قالب فعالیت‌های مجازی برگزار می‌شود.

ابلاغ ۲۹ برنامه فرهنگی- قرآنی دانشگاه محقق اردبیلی در ماه مبارک رمضانعباس فنی‌اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، از ابلاغ ۲۹ برنامه فرهنگی- قرآنی دانشگاه محقق اردبیلی در ماه مبارک رمضان، خبر داد و گفت: تمامی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در قالب فعالیت‌های مجازی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان سال‌جاری با توجه به شرایط کرونایی و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی دانشگاه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تعمیق و گسترش فعالیت‌های قرآنی در این ماه مبارک برنامه‌ریزی شده است.

فنی‌اصل، با اشاره به جزئیات برنامه‌های امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: کارگاه آموزشی آداب تغذیه در ماه مبارک رمضان، مسابقه «قهرمان من» معرفی یک شهید، برگزاری دوره «بهار رحمت» همراه با مسابقه، مسابقه عکس از بهترین سفره افطاری، برگزاری مسابقه چهل حدیث و ضرب المثل‌های قرآنی، انتشار یک کلیپ یک سئوال ویژه دانشجویان، انجام مشاوره‌های دینی، مذهبی و عقیدتی، سلسله کارگاه‌های تحکیم خانواده برای بانوان، مسابقات کتابخوانی، جشنواره شعر دانشجویی با موضوع ماه رمضان، مسابقه بزرگ ویژگی‌های دانشجوی آرمانی، ارسال دعای هر روز ماه رمضان از طریق اتوماسیون و کانون‌های مجازی خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، با اشاره به دیگر فعالیت‌ها و مسابقات فرهنگی در قالب فضای مجازی ویژه اساتید و دانشجویان دانشگاه، افزود: مسابقه قطره‌ای از مکارم اخلاق- شرح دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه، مسابقه شهید پژوهی برگرفته از مرکز ملی پاسخگویی به شبهات اعتقادی- بصورت هفتگی، مسابقه ضیافت معرفت «بیان فلسفه ماه رمضان» برگرفته از اساتید معارف کشوری- بصورت هفتگی، ختم قرآن دسته جمعی، مسابقه عکاسی، خطاطی، شعرخوانی و دلنوشته با موضوع «انس با کریم اهل بیت»، تفسیر یک صفحه از قرآن به همراه قرائت روزانه و انتشار آن از صفحه اینستاگرام نهاد رهبری و ... از دیگر برنامه‌های فرهنگی و قرآنی دانشگاه است.

ایجاد گروه‌های فرهنگی قرآنی در بستر فضای مجازی در ماه میهمانی خدا

وی با اشاره به ایجاد گروه‌های فرهنگی قرآنی در بستر فضای مجازی در ماه میهمانی خدا، یاد آور شد: هدف ایجاد این گروه‌های فعال دانشجویی در بستر فضای مجازی آمادگی جهت ورود به ماه مبارک رمضان، ارتقای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اثربخش در فضای مجازی، اجرای برنامه‌های تاثیر گذار با رویکرد‌های متنوع در فضای مجازی است.

فنی‌اصل، اظهار کرد: ابلاغ این ۲۹ برنامه فرهنگی و قرآنی در بخش‌های فعالیت‌های فرهنگی مجازی دینی و قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی مجازی علمی تخصصی، فعالیت‌های فرهنگی مجازی هنری و ادبی، فعالیت‌های فرهنگی مجازی اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی مجازی ارتباطات فرهنگی در قالب محور‌های قرآن و عترت، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، آموزش، ابتکار، خلاقیت، تبلیغات فرهنگی و اجتماعی، ارتقای مهارت و هنر، مشارکت، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، نشاط اجتماعی، سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مناسب‌های ملی مذهبی اجرایی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، با بیان اینکه در راستای ترویج سبک زندگی قرآنی مورد تاکید مقام معظم رهبری برنامه‌های متعددی در این خصوص در دانشگاه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه‌ای اجرای رسالت دینی و فرهنگی در شرایط موجود جامعه و دانشگاه با بهره‌گیری از تمام ظرفیت روحانی و معنوی ماه مبارک رمضان در راستای غنا بخشیدن به فضای دانشگاهی است.

وی با اشاره به شرایط حاکم در جامعه، گفت: در ایامی قرار داریم که انس با معارف و مفاهیم دینی و قرآنی به عنوان بهترین آرامش دهنده روح و روان هر انسانی است و تمام تلاشمان این است که افراد جامعه به‌خصوص جامعه دانشگاهی بهترین بهره وری را از ثانیه ثانیه این ماه مبارک داشته باشند.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha