آیت‌الله عیسی قاسم: نیاز بحرین به اصلاحات حیاتی و ضروری است
کد خبر: 3964956
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹

آیت‌الله عیسی قاسم: نیاز بحرین به اصلاحات حیاتی و ضروری است

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، عضو بحرینی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا درباره بحرین واکنش نشان داد.

آیت‌الله «عیسی قاسم» رهبر نهضت اسلامی بحرین و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور بیانیه‌ای از رویکرد دوگانه حقوق بشری آمریکا انتقاد کرد.

در بخشی از بیانیه آیت‌الله عیسی قاسم آمده است: آیا آمریکا با این تناقض بین حرف و عمل سلبی می‌خواهد به مردم بحرین بگوید که آنها به خوبی از دیکتاتوری و ظلم سیاست حاکمه در منامه آگاهند، با آن موافقند و از آن حمایت می‌نمایند؟ اگراین نیست پس دلیل این تناقض چیست؟

متن کامل بیانیه عضو بحرینی شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اخیرا وزارت خارجه آمریکا رسوایی‌ها را در خصوص تخلفات و نقض حق و حقوق مدنی و سیاسی در بحرین اعلام کرد، اما سیاست حاکم بر بحرین در قبال این موضع آمریکا -که متحدش محسوب می شود- هیچگونه حرکتی برای تصحیح اوضاع که موقعیت و جایگاه مردم و حقوقشان را به مردم بازگرداند، نکرد و حتی یک قدم جدی برنداشت.

آیا آمریکا با این تناقض بین حرف و عمل سلبی می‌خواهد به مردم بحرین بگوید که آنها به خوبی از دیکتاتوری و ظلم سیاست حاکمه در منامه آگاهند، با آن موافقند و از آن حمایت می‌نمایند؟ اگر این نیست پس دلیل این تناقض چیست؟

نیاز بحرین به اصلاحاتِ سریع و فراگیر، نیازی حیاتی و ضروری است که گریزی از آن نیست مردم بحرین هرگز از آن غافل نشده و از کوشش و تلاش برای مطالبه اصلاحات حقیقی دست نخواهند کشید.

مردم بحرین در طول جنبش خود گزینه مسالمت‌آمیز بودن حرکت و دوری از زبان خشونت، خونریزی، فساد و تخریب را برگزیده‌اند و این خط ثابت مردم است که تغییری نخواهد کرد.

بر سیاست حاکمه بر منامه (حکومت بحرین) که در حق مردم بسیار کوتاهی کرده و بر آنها ظلم روا داشته و کشور را به ورطه نابودی کشانده شایسته است که برای ورود جدی به پروسه اصلاحات منتظر موضع فشار هیچ طرفی چه آمریکا و چه اتحادیه اروپا نماند، اصلاحاتی شامل که کشور را از نابودی نجات دهد و به مقتضای حق و آنچه مستلزم مصلحت ملت و سیاست حاکم بر کشور است برگردد.

قطعا ‎سرنوشتی سیاه و فاجعه ای بزرگ در انتظار سیاست‌هایی است که نمی‌پذیرند از خطا و اشتباهات خود بازگردند، که نتیجه آن هلاک کشورها و فجایعی بزرگی است و این چه جنایت عظیمی است!

اطمینان و یا ترس هر حکومتی از مردمش حاصل از جنس و نوع سیاستی است که در قبال آنها اتخاذ کرده، (طبعا) از ظلمی که بر آنها کرده می‌هراسد و یا با رفتار عادلانه‌ای که داشته در امان است. غیر ممکن است که ظالم از آنکه به او ظلم کرده احساس آرامش و امنیت کند.

عيسى أحمد قاسم
16 آوریل 2021
27 فروردین 1400

انتهای پیام
captcha