صنعاء: شورای امنیت مسبب وضعیت گرسنگی در یمن است
کد خبر: 3964998
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

صنعاء: شورای امنیت مسبب وضعیت گرسنگی در یمن است

عضو شورای عالی سیاسی یمن در پاسخ به بیانیه شورای امنیت که نسبت به خطر بروز گرسنگی در یمن ابراز نگرانی کرده بود، تأکید کرد که شورای امنیت خود مسبب گرسنگی در یمن است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، یکی از مقامات ارشد جنبش انصار الله یمن در واکنش به بیانیه شورای امنیت درباره تحولات یمن، عملکرد این نهاد در قبال یمن را سست و ضعیف خواند و گفت که شورای امنیت مسئول بروز گرسنگی در یمن است.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در توییتر گفت: بیانیه شورای امنیت،  آنچه را ما پیش از جلسه انتظار داشتیم، تأیید می‌کند و فقدان استانداردها و رویکرد صادقانه نزد شورای امنیت را نشان می‌دهد.

وی افزود: شایسته نیست که شورای امنیت عملکردی تا این اندازه ضعیف داشته باشد، به خصوص که در همه سطوح دچار سقوط قابل توجهی شده است.

این مقام یمنی با اشاره به ائتلاف عربی تحت فرماندهی عربستان علیه یمن گفت: ما کشورهای متجاوز و شورای امنیت را مسئول گرسنگی در یمن می‌دانیم، زیرا با وجود اینکه شورای امنیت نسبت به گرسنگی در یمن ابزار نگرانی می‌کند؛ اما مثل متجاوزان شریک در عوامل بروز این اتفاق است.

شورای امنیت امروز شنبه، 28 فروردین تشدید عملیات نظامی در استان مأرب در شمال شرق یمن را محکوم کرده و از گروه انصار الله خواسته است که عملیات خود را در این استان متوقف کند.

شورای امنیت همچنین واکنش‌های انصار الله با حملات برون‌مرزی علیه عربستان سعودی را هم محکوم کرده و نسبت به شرایط اقتصادی و انسانی وخیم در یمن از جمله خطر وقوع گرسنگی در یمن ابراز نگرانی کرده است.

شورای امنیت بدون درخواست از عربستان سعودی برای رفع محاصره همه جانبه یمن که باعث و بانی شرایط وخیم انسانی در این کشور شده است، از پیشنهاد عربستان سعودی برای آتش‌بس و به دنبال آن دستیابی به یک راه حل سیاسی استقبال نشان داد.

این در حالی است که گروه کارشناسان سازمان ملل در گزارش‌های متوالی خود به شورای امنیت با تأکید بر ادامه نقض آشکار حقوق بشر در یمن به سبب ادامه محاصره این کشور گفتند که سیاست گرسنه نگه داشتن انسان‌ها به عنوان یکی از ابزار‌های تجاوز علیه یمن استفاده می‌شود.
درگیری‌ها در استان مأرب یمن بیش از دو ماه است که بین نیروهای دولت نجات ملی یمن و بین نیروهای دولت مستعفی این کشور و عناصر تکفیری حاضر در صفوف آنها که همگی مورد حمایت ائتلاف سعودی هستند، آغاز شده است.

این استان از شمال با استان جوف (هم‌مرز با عربستان) و از غرب با استان صنعاء (پایتخت) همسایه و هم‌مرز است که همین موقعیت در کنار تولید بیش از ۲۰۰ هزار بشکه نفت بر اهمیت ژئوپلوتیک آن افزوده است.

دولت نجات ملی یمن تلاش دارد با آزادسازی استان راهبردی مأرب از چنگ مزدوران ائتلاف سعودی، خطر حملات زمینی ائتلاف و نیروهای هادی را از اطراف پایتخت دور کند.

انتهای پیام
captcha