۶۰ مرکز اطعام مهدوی در یزد راه‌اندازی شد
کد خبر: 3965040
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

۶۰ مرکز اطعام مهدوی در یزد راه‌اندازی شد

مدیرکل کمیته امداد استان یزد از راه‌اندازی ۶۰ آشپزخانه طبخ غذا در قالب رزمایش «ایران همدل - اطعام مهدوی» و توزیع روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان خبرداد.

60 مرکز اطعام مهدوی در یزد راه‌اندازی شدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این نهاد در ماه مهمانی خدا با تبعیت از مولی امیرالمؤمنین(ع) و با توجه به سفارش‌ها و روایات بسیار اسلامی که در خصوص اطعام محرومان، به خصوص اطعام و افطار دادن به روزه داران رسیده است، شیوه‌های مختلفی برای دریافت کمک‌های مردمی برای اطعام مددجویان تحت حمایت در طی سال به ویژه ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است که طبخ غذای گرم، کفاره عمد و غیر عمد، طرح همیان مولا (بسته غذایی)، نذر و قربانی و عقیقه از جمله این طرح‌ها است.

وی از راه‌اندازی مراکز اطعام مهدوی خبر داد و افزود: در ماه مبارک رمضان 60 آشپزخانه در سطح استان روزانه در مجموع حداقل 15 هزار پرس غذای گرم در راستای رزمایش گسترده ایران همدل طبخ کرده و در قالب طرح هم‌سفره با عنوان «اطعام مهدوی» و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

شجاعان با اشاره به نقش نیکوکاران در طبخ غذای گرم و تهیه بسته‌های معیشتی گفت: سبدهای معیشتی که با مشارکت خیران و نیکوکاران یزدی تهیه‌شده است نیز بین نیازمندان در سطح استان توزیع می‌شود.

وی ضمن دعوت از مردم نوع دوست و خیراندیش یزدی نسبت به کمک به همنوعان خود به ویژه در ماه مبارک رمضان، گفت: کد دستوری #۰۳۵*۸۸۷۷* تلفن همراه و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۳۶۷۷۷۷۷۷ نیز به منظور مشارکت نیکوکاران و پرداخت کمک های غیرحضوری در نظر گرفته شده است.

شجاعان از راه‌اندازی سامانه ملی نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷ برای سهولت در پرداخت کمک‌ها خبر داد و بیان کرد: همچنین تلفن چهاررقمی ۱۸۱۱ آماده پاسخگویی به سؤالات مردم نیک اندیش استان یزد در سراسر استان است.

انتهای پیام
captcha