اصفهان؛ رکوددار ارسال آثار به جشنواره ملی «حماسه‌گویان»
کد خبر: 3965049
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

اصفهان؛ رکوددار ارسال آثار به جشنواره ملی «حماسه‌گویان»

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان اصفهان گفت: این استان با 590 اثر بیشترین آثار جشنواره ملی حماسه‌گویان را به خود اختصاص داده است.

اصفهان با 590 اثر رکوردار «حماسه گویان»

به گزارش ایکنا، به نقل از حوزه هنری استان اصفهان، منصور قربانی، مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان اصفهان با اعلام اینکه استان اصفهان در بخش بزرگسالان با 219 اثر و در بخش دانش‌آموزی با 371 اثر در این جشنواره حضور دارد، اظهار کرد: از لحاظ تعداد آثار حاضر در جشنواره بعد از اصفهان، استان‌های خوزستان و خراسان‌جنوبی به ترتیب با 48 و 41 اثر در جایگاه بعدی قرار دارند.

وی در این خصوص با اشاره به اینکه باید اهتمام بیشتری برای ثبت و روایت وقایع و تاریخ شفاهی هشت سال دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های بعد صورت پذیرد، افزود: همان‌طور که استان اصفهان در سال‌های دفاع مقدس حضور فعال در جبهه‌های حق علیه باطل داشت و رزمندگان این استان در هشت سال جنگ تحمیلی توانستند در مقابل دشمن بایستند، در جشنواره ملی حماسه‌گویان نیز که به بیان خاطرات حضور مردم و رزمندگان در این سال‌ها اختصاص دارد، استان اصفهان با بیشترین شرکت‌کننده در این جشنواره نشان داد که در این خصوص نیز از ظرفیت بالایی برخوردار است.

مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان اصفهان اظهار کرد: نخستین دوره جشنواره ملی حماسه‌گویان با محوریت خاطره‌گویی دفاع مقدس در حوزه هنری اصفهان، شاهد استقبال 14 استان کشور است.

قربانی تصریح کرد: در این جشنواره شاهد حضور فعال دیگر استان‌ها از جمله خوزستان با 48 اثر، خراسان‌جنوبی با 41 اثر، آذربایجان‌شرقی با 38 اثر، کردستان با 19 اثر، چهارمحال و بختیاری با 17 اثر، کهگیلویه و بویراحمد با 14 اثر، قزوین با هفت اثر، گلستان با شش اثر، فارس با هفت اثر، هرمزگان با پنج اثر، گیلان با سه اثر، تهران با چهار اثر و همدان با یک اثر هستیم.

وی ادامه داد: در مجموع در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسال، تعداد 800 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این میان، 169 اثر برای داوری نهایی انتخاب شدند و برگزیدگان جشنواره از میان این آثار انتخاب خواهند شد. داوری بخش دانش‌آموزی به پایان رسیده است و داوری بخش بزرگسال نیز مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

براساس این گزارش، اختتامیه جشنواره ملی «حماسه‌گویان» سوم خردادماه سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد و برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

انتهای پیام
captcha