اصرار ایران بر سیاست قطعی لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی؛ پیام غنی‌سازی 60درصدی
کد خبر: 3965103
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
محمدحسن آصفری:

اصرار ایران بر سیاست قطعی لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی؛ پیام غنی‌سازی 60درصدی

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه اقدامات تروریستی و خرابکارانه هسته‌ای صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا نتیجه معکوسی می‌گذارد، گفت: آنها می‌خواهند با استراتژی فشار و تهدید جمهوری اسلامی ایران را وادار به عقب‌نشینی از سیاست قطعی لغو تحریم‌ها در مذاکرات کنند و فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را به روال قبل از کاهش تعهدات برجامی برگردانند در حالی که این نشان از محاسبات غلط آنها از واکنش جمهوری اسلامی دارد.

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره پیام غنی‌سازی 60 درصدی ایران در واکنش به تروریسم هسته‌ای رژیم صهونیستی در تأسیسات هسته‌ای نطنز گفت: پیام آغاز غنی‌سازی 60 درصدی به آمریکا و رژیم صهونیستی این است که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه در حوزه فعالیت هسته‌ای با کسی تعارف ندارد و اگر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها دست از این اقدامات تروریستی و خرابکارانه برندارند به طور قطع بازنده اصلی این میدان خواهند بود.

نتیجه معکوس اقدام تروریستی هسته‌ای رژیم صهیونیستی

وی افزود: ایران غنی‌سازی را حق قانونی خود می‌داند و هیچ‌گاه از این حق مسلم خود دست برنمی‌دارد و اگر هم در دوره‌ای سطح فعالیت‌های هسته‌ای و غنی‌سازی خود را کاهش داده برای این بوده که به دنیا ثابت کند هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست.

آصفری اظهارکرد: اگر آمریکاییِ‌ها تصور می‌کنند این اقدامات تروریستی اسرائیل، اراده ایران را تضعیف می‌کند و می‌توانند اقدامی اساسی در راستای لغو تحریم‌ها نکنند اشتباه بسیار بزرگی را مرتکب شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: در حالی که رژیم صهیونیستی دارای بزرگ‌ترین زرادخانه هسته‌ای است و تحت نظارت آژانس بین‌المللی نیست و در مقابل ایران هم عضو آژانس است و هم آژانس بارها پایبندی ایران را به تعهدات هسته‌ای مندرج در برجام تأیید کرده است اما امروز اسرائیلی‌ها با اقدام تروریستی در نطنز به دنبال مانع‌تراشی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستند و از طرفی جامعه جهانی نیز واکنش قاطعی نسبت به این اقدام صهیونیست‌ها نشان نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: لذا اگر آمریکایی‌ها حاضر به لغو تحریم‌ها نشوند و اروپایی‌ها هم بخواهند در این مسیر همراه آمریکایی‌ها باشند به طور قطع ایران مسیر غنی‌سازی 60 درصد را با قوت و سرعت بیشتری ادامه می‌دهد اما اگر آنها به تعهدات خود عمل کنند و تحریم‌ها را لغو کنند، ایران هم به مانند قبل همکاری‌های خود را ادامه می‌دهد. در عین حال نباید فراموش کرد که ایران غنی سازی 60 درصدی را برای فعالیت‌های زیردریایی و صنایع انجام می‌دهد و مانند آمریکا و اسرائیل این اقدامات برای تولید بمب اتم نیست زیرا بمب اتم هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

چراغ سبز قطعی آمریکا به اسرائیل

آصفری با بیان اینکه قطعا اسرائیلی‌ها این اقدام تروریستی را با هماهنگی و چراغ سبز آمریکا انجام داده است، گفت: اگر این چراغ سبز نباشد رژیم صهیونیستی به تنهایی جرئت دست زدن به چنین اقداماتی ندارد. در واقع آنها می‌خواهند با استراتژی فشار و تهدید جمهوری اسلامی ایران را وادار به عقب‌نشینی از سیاست قطعی لغو تحریم‌ها در مذاکرات کنند و فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به روال قبل از کاهش تعهدات برجامی برگردانند در حالی که این نشان از محاسبات غلط آنها از واکنش جمهوی اسلامی ایران دارد.

چرا مذاکرات نباید فرسایشی شود؟

آصفری درباره تأکید رهبر معظم انقلاب بر فرسایشی نشدن مذاکرات گفت: این دور از مذاکرات موضوع مشخص و محدودی دارد و آن هم تصمیم آمریکا به لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی ایران است و لذا نباید اجازه داد که مذاکرت چندین ماه ادامه پیدا کند و اگر مذاکرات نتیجه‌بخش نباشد جمهوری اسلامی نمی‌گذارد که غربی‌ها ما را به بهانه‌های مختلف پشت میز مذاکرات معطل بگذارند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پایان اظهار کرد: خروجی این دور از مذاکرات در مرحله اول باید اقدام عملی آمریکا برای برداشتن تحریم‌ها باشد و دیگر زمان وعده و وعید آمریکایی‌ها و خریدن زمان و طولانی کردن فرآیند مذاکره نیست. آمریکایی‌ها دو راه مشخص پیش رو دارند؛ یا می‌خواهند تحریم‌ها را لغو کنند یا اینکه همان سیاست ترامپ را ادامه دهند. براین اساس مذاکرات باید در یک زمان مشخص به سرانجام برسد. 

انتهای پیام
captcha