الکاظمی: فرقه‌گرایی مثل صهیونیسم بر مبنای فتنه‌گری است
کد خبر: 3965288
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

الکاظمی: فرقه‌گرایی مثل صهیونیسم بر مبنای فتنه‌گری است

نخست‌وزیر عراق در ضیافت افطار با علمای دینی عراق ضمن تأکید بر نقش دین و عالمان دینی در گسترش آگاهی و ارزش‌ها در جامعه و تقویت تلاش‌ها برای گفت‌وگوی ملی تأکید کرد که فرقه‌گرایی مانند صهیونیسم بر مبنای فتنه‌گری است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که پس از سال‌ها جنگ در عراق که بسیاری از ارزش‌ها و اصول را تحت تأثیر قرار داده است، علمای عراق در گسترش آگاهی صحیح نقش مهمی دارند.

مصطفی الکاظمی در دیدار خود با جمعی از روحانیون در ضیافت افطاری شامگاه شنبه، 28 فروردین گفت: علمای دین نقش زیادی در بازیابی اوضاع عادی جامعه‌ای دارند که از بی‌عدالتی، دیکتاتوری و هرج‌و‌مرج رنج برده است. ما روی شما خیلی حساب و بر اهمیت نقش دین در جامعه و دعوت به ارزش‌هایی که مورد نیاز فرد، جامعه، دولت و کشور است، تأکید می‌کنیم.

وی افزود: تأکید می‌کنیم که به گفتمان میانه‌رو نیاز داریم که به ما در نجات از مرحله فرقه‌گرایی که عراق پشت سر گذاشت، کمک زیادی کرد. گفتمان اعتدال شما همان چیزی است که به ثبات امروز ما کمک کرد.

الكاظمی خاطرنشان كرد كه فرقه‌گرایی مانند نژادپرستی و مانند صهیونیسم است. هیچ تفاوتی وجود ندارد. همه آنها ارزش‌های خود را بر اساس نژادپرستی و فتنه‌گری بنا می‌کنند. آنچه مهم است این است كه چگونه نقش خود را در جایگاه دولت ایفا کنیم تا شرایط را برای روحانیون فراهم آورده و آن‌ه نیز برای تربیت نسلی جدید در جامعه به خوبی نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: قبلاً هم خواستار گفت‌وگوی ملی بین طیف‌های مختلف مردم برای ساخت و حمایت از آینده عراق شدم و روحانیون باید نقش مهمی در این گفت‌وگو داشته باشند و این ماه مقدس و فضای معنوی آن فرصت خوبی برای تقویت تلاش‌های این مسیر است.

نخست‌وزیر عراق در پایان گفت: امروز عراق نقش تاریخی خود را در نزدیك ساختن دیدگاه‌ها در منطقه ایفا می‌كند و این كشور شروع به احیا و شکوفایی كرده است و همه ما باید با سازندگی و ایمان به اهمیت تعلق به میهن برای احیای اقتدار کشور تلاش كنیم.

انتهای پیام
captcha