دبیر کمیته علمی کشوری COVID-19 منصوب شد / 8 مسئولیت عاطفه عابدینی
کد خبر: 3965343
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

دبیر کمیته علمی کشوری COVID-19 منصوب شد / 8 مسئولیت عاطفه عابدینی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دبیر کمیته علمی کشوری COVID-19 را منصوب و دستور پیگیری هشت مورد از جمله بررسی وضعیت علمی تیم مدیریت بیماری در بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز بهداشتی را صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبدا، با حکمی از سوی سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عاطفه عابدینی به عنوان دبیر کمیته علمی کشوری COVID-19 منصوب شد.

متن این حکم به شرح زیر است:

سرکار خانم دکتر عاطفه عابدینی

با توجه به سوابق ارزنده سرکارعالی و زحمات شبانه روزی که در مدیریت بیماران مبتلا به COVID-19 در کشور متقبل شده‌اید بدینوسیله به عنوان دبیر کمیته علمی کشوری   COVID-19  منصوب می‌شوید انتظار می رود موارد زیر را پیگیری فرمائید:

  1. تشکیل جلسات کمیته علمی با هم آهنگی و نظارت معاون محترم درمان با حضور اندیشمندان و صاحبنظران کشور که در حوزه بیماری در علوم پایه و بالینی صاحبنظرند و در طول مدت اپیدمی در تشخیص و درمان بیماران حضور فعال داشته اند.
  2. بررسی وضعیت علمی تیم مدیریت بیماری در بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز بهداشتی درمانی کشور و به روزرسانی اطلاعات آنها با بهره گیری از تجارب مراکز فوق در راستای کاهش بار بیماری و مرگ و میرها.
  3. بررسی و تحلیل داده‌های مراکز مختلف و ارسال آنها به مراجع ذیربط و دفتر اینجانب به صورت هفتگی و یا ماهیانه.
  4. ارتقاء دانش و مهارت تیم‌های مدیریت بیماری به خصوص بخش مراقبت‌های ویژه در مراکز 16 ساعته درمان سرپائی، آزمایشگاه‌های تشخیصی و دیگر مراکز مرتبط با مدیریت بیماری با برگزاری دوره‌های آموزشی و ارسال اطلاعات و مطالب آموزشی از طریق ایجاد شبکه اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی. 
  5. بررسی مطالعات جهانی و بروز رسانی پروتکل‌های درمانی منطبق بر داده‌های بین‌المللی و تجارب ارزنده ملی.

 

  1. کمک به معاونین محترم بهداشت و تحقیقات و فناوری در تکمیل مطالعات علمی واکسن COVID-19 و همچنین تدوین پروتکل‌های مورد نیاز جهت مراقبت از گیرندگان واکسن به خصوص در گروه‌های آسیب پذیر در مقابل عوارض احتمالی واکسن‌های مختلف و تعیین افراد ناظر از کمیته علمی برای هر کدام از برندهای واکسن‌های مختلف داخلی و خارجی جهت ثبت مستمر عوارض و ایمنی بخشی آنها با مشارکت در تیم‌های کشوری که در معاونت محترم تحقیقات و فناوری تشکیل شده است.
  2. رتبه بندی علمی بخش‌های کووید کشور با نظارت معاون محترم درمان .
  3. اطلاع رسانی در مورد نظرات کمیته علمی و انتقال مطالب عنداللزوم از طریق رسانه‌ها با هم آهنگی لازم.

توفیق سرکارعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام
captcha