شهید ستاری حامی بزرگی بود/ دلاوری‌های ارتش کمتر از سپاه نیست
کد خبر: 3965414
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
بازیگر «حمله به اچ 3» در گفت‌وگو با ایکنا:

شهید ستاری حامی بزرگی بود/ دلاوری‌های ارتش کمتر از سپاه نیست

بازیگر «حمله به اچ 3» که شب گذشته به مناسبت روز ارتش از سیما پخش شد گفت: حمایت‌هایی که شهید ستاری از فیلم به عمل آورد مهمترین دلیل برای ساخت این اثر سینمایی بود.

جعفر دهقان؛ بازیگر فیلم سینمایی «حمله به اچ 3» در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: این اثر یکی از کارهای خوب سینمای دفاع مقدس محسوب می‌شود که در آن گوشه‌ای از رشادت‌های تیزپروازان ارتش جمهوری اسلامی را شاهد هستیم. در این فیلم سعی شد با توجه به امکاناتی که در اختیارمان قرار گرفته، بهترین دستآورد حاصل شود. در این میان باید از نقش ویژه شهید ستاری به عنوان حامی این کار هم نام ببرم. این شهید بزرگوار هر کاری که در توان داشت انجام داد تا فیلم بتواند با کیفیت مطلوبی روی پرده رود؛ اتفاقی که با توجه به استقبال مردم از فیلم، خوشبختانه رخ داد.

وی افزود: در این کار بازیگران پرواز هوایی نداشتند، ولیکن پروازهای هوایی توسط خلبانان جان بر کف ارتش انجام شد. لازم به ذکر است در این کار نزدیک به 10 فروند جنگنده حضور داشت.  لوکیشن‌های این فیلم از پایگاه هوایی نوژه شروع و دیگر پایگاه‌های هوایی ارتش ادامه پیدا می‌کرد. درباره عملیات اچ 3 باید بگویم این رویداد بزرگترین اتفاق تاریخ جنگ‌های هوایی در جهان است که نمونه‌اش تا به حال رخ نداده است. این فیلم توانست گوشه‌ای از عظمت این اتفاق را نشان دهد، اما می‌شود باز هم در این باره یک سریال بسیار خوب نیز ساخت.

بازیگر فیلم سینمایی «هراس» در پاسخ  به این سوال که چرا ارتش در سینما حضور کمرنگ‌تری نسبت به سپاه و بسیج دارد؟ گفت: ارتش جدای از سپاه و بسیج نیست، زیرا ارتشیان نیز در هشت سال جنگ تحمیلی، همدوش با سپاه جنگیدند و شهید دادند، ولیکن اگر می‌بینیم آنها در سینما حضوری کم‌رنگ‌تر دارند، شاید دلیلش به سیاست‌های آنها مربوط می‌شود، والا تمام نیروهای نظامی این کشور در خدمت نظام هستند و نباید آنها را از هم جدا کرد. البته کم‌کاری در این حوزه (دفاع مقدس) دیگر تنها به بخش خاصی مختص نیست، بلکه متاسفانه شرایطی پیش آمده که کلاً در این زمینه کم‌کاری پیش آمده است.

این بازیگر در پایان تصریح کرد: سوالی از مسئولانی که می‌توانند عاملی در جهت رونق سینمای دفاع مقدس باشند، دارم. چرا در این رابطه کم‌کار هستیم؟ آیا شهدایی چون همت، ستاری، صیاد و... نباید الهام‌بخش فیلم‌های سینمایی باشند؟ این سوالات متاسفانه بی‌جواب مانده و ما هر روز بیش از گذشته از سینمای دفاع مقدس دورتر می‌شویم.

انتهای پیام
captcha