مساجد و اماکن مذهبی از مؤلفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی هستند
کد خبر: 3965453
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

مساجد و اماکن مذهبی از مؤلفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی هستند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه در گلستان با اشاره به اینکه مساجد و اماکن مذهبی از مؤلفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: مساجد و اماکن مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان تعطیل نیستند و به عنوان قرارگاه‌های همدلی مشغول فعالیت خواهند بود.

ارسالی یکشنبه//مساجد و اماکن مذهبی در ماه مبارک رمضان قرارگاه‌های همدلی هستندبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام روح الله سلیمانی‌فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه در گلستان،  امروز 29 فروردین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران مساجد و اماکن مذهبی هستند، افزود: در استان گلستان بیش از سه هزار و ٧٠٠ مکان مذهبی وجود دارد که 2 هزار و ٩٩٠ مورد مسجد به ثبت رسیده و همچنین ١٢٣ امامزاده و بقعه متبرکه در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین وقف چه از نظر کمی و کیفی بعد از پیروزی انقلاب توسط خیرین ولایتمدار استان انجام شده است، افزود: به برکت نظام انقلاب اسلامی در طول ۴٢ سال اخیر بیش از یک هزار و 310 مسجد توسط خیرین ولایتمدار وقف شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

سلیمانی فرد: با بیان اینکه مساجد پایگاه‌هایی هستند که در همه عرصه‌ها خوش درخشیده است، افزود: امروزه این مساجد قرارگاه‌های همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه در سیل و کرونا و تأمین جهزیه برای زوج‌های جوان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه یک هزار و 400 نفر از خدام مساجد بیمه تأمین اجتماعی هستند و از پوشش خدمات درمانی استفاده می‌کنند، اظهار کرد: با تمهیداتی که   صورت گرفته از واقفان دعوت می‌شود که وقف خود را با همکاری اوقاف در محله‌هایی که مسجد  وجود ندارد اقدام کنند که مردم مناطق محروم از مسجد بتوانند از وجود مسجد استفاده کنند.

سلیمانی‌فرد با اشاره به برنامه‌های ماه مبارک رمضان، گفت: مساجد و اماکن مذهبی در این ایام تعطیل نیستند در ماه مبارک رمضان مساجد تبدیل به قرارگاه‌های همدلی می‌شوند.

 مدیرکل اوقاف وامور خیریه با بیان اینکه در ماه رمضان برنامه‌های متنوعی در حال انجام است‌، افزود: تلاش شده در صفحات مجازی و رسانه‌های ملی برنامه‌های متنوعی از جمله قرائت قرآن و کارهای اجتماعی، مواسات و همدلی طبق منویات مقام معظم رهبری و طبخ غذای گرم از برنامه‌هایی است که با همکاری جوانان انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام
captcha