مدافعان سلامت فارس به حالت آماده‌باش درآمدند
کد خبر: 3965477
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
برای كمک به زلزله‌زدگان گناوه؛

مدافعان سلامت فارس به حالت آماده‌باش درآمدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به‌دنبال وقوع زلزله امروز در شهرستان گناوه از توابع استان بوشهر و در مرز استان‌های بوشهر و فارس، دستورات لازم را برای آماده‌باش واحدها و خدمات‌رسانی فوری به مردم این منطقه صادر کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز، 29 فروردین‌ماه در پی وقوع زمین‌لرزه امروز در گناوه و از نخستین لحظات وقوع، دستورات لازم را برای هماهنگی واحدهای دانشگاه، امدادرسانی و پذیرش مصدومان زلزله صادر کرد.

وی ضمن پیگیری مستمر وضعیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این حادثه و بررسی وضعیت آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای امدادرسانی، ضمن تشکیل کمیته مدیریت بحران از همان لحظات اولیه وقوع حادثه، گفت: در حال حاضر کمیته‌های مرتبط در معاونت‌های دانشگاه در حال پیگیری راه‌های کمک به مردم منطقه زلزله‌زده بوده و به بیمارستان‌ها نیز آماده‌باش اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در این حادثه علاوه بر اعلام آماده‌باش به پایگاه‌های اورژانس و بیمارستان‌های شهرستان‌های شیراز، کازرون، نورآباد، رستم و کوهچنار، اتوبوس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به سمت بوشهر اعزام شده است و به ۱۰ دستگاه آمبولانس برای اعزام به مناطق زلزله‌زده آماده‌باش داده شد.

لطفی ضمن اعلام هماهنگی با سایر سازمان‌های امدادی و وزارت بهداشت، از تماس تلفنی با سعید كشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای ارزیابی میزان خسارت خبر داد و گفت: همچنین ضمن انجام هماهنگی با بسیج جامعه پزشکی و نیروهای داوطلب برای آمادگی اعزام احتمالی تیم‌های واکنش سریع، بالگرد اورژانس هوایی شیراز، داراب و لار و اعضای تیم ارزیاب پایگاه اورژانس نورآباد ممسنی نیز برای مناطق مجاور منطقه زلزله زده در حالت آماده‌باش هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز یادآور شد: کماکان مشغول پایش وضعیت منطقه هستیم تا در صورت نیاز مصدومان احتمالی به بیمارستان‌های شیراز اعزام شوند.

یادآور می‌شود، این زلزله به بزرگی 5.9 دهم ریشتر، در ساعت 11:11 امروز در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، به طول جغرافیایی ۵۰.۷۲ و عرض جغرافیایی ۲۹.۷۶، در فاصله ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه از توابع استان بوشهر رخ داد. نزدیک ‌ترین شهرها به محل زلزله پس از گناوه، بندر ریگ و شبانکاره بوده است.

انتهای پیام
captcha