برگزاری کرسی تلاوت اذان‌گاهی در بقاع متبرکه هرمزگان
کد خبر: 3965500
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

برگزاری کرسی تلاوت اذان‌گاهی در بقاع متبرکه هرمزگان

رئیس اداره قرآنی اوقاف هرمزگان از برگزاری کرسی تلاوت اذان‌گاهی در بقاع متبرکه استان در 3 نوبت صبح، ظهر و مغرب در ماه مبارک رمضان، خبر داد.

حجت‌الاسلام بهرام رنجبر، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های قرآنی امسال اداره امور قرآنی اوقاف در سال جاری، برگزاری کرسی تلاوت اذان‌گاهی در بقاع متبرکه، موقوفات و مساجد با هدف ایجاد فضای مناسب برای استماع قرآن کریم و اذان به صورت زنده یا به تعبیری اذان حلقومی، توسط آحاد مردم است.

وی با اشاره به اینکه کرسی تلاوت اذان‌گاهی در 3 نوبت صبح، ظهر و مغرب در بقاع متبرکه و مساجد شاخص استان برگزار می‌شود، افزود: در جهت ایجاد زمینه لازم برای انس هرچه بیشتر مردم با قرآن کریم، قبل از تلاوت اذان، حدود 20 دقیقه تلاوت قرآن کریم در بقاع متبرکه نیز انجام خواهد شد. فعال کردن ظرفیت بقاع متبرکه در جهت توسعه برنامه‌های قرآنی و ایجاد فضای لازم برای ظهور و بروز استعدادهای قرآنی استان از دیگر اهداف اجرای این کرسی است.

رئیس اداره قرآنی اوقاف هرمزگان تصریح کرد: در روایات بسیاری به اهمیت اذان در اسلام اشاره شده است. پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند: «فرشتگان وقتى صداى اذان را از زمينيان می‌شنوند، می‌گویند اين صداى اذان پيروان محمد(ص) است كه به يگانگى خداوند بلند است. آنگاه فرشتگان آسمان تا تمام شدن اذان و نماز مؤمنین، براى آن‌ها طلب آمرزش می‌کنند». امیدواریم دستگاه‌هایی چون استانداری هرمزگان، تبلیغات اسلامی، اتحادیه مؤسسات قرآنی، امور مساجد، صدا و سیما در برگزاری  این کرسی ما را همراهی کنند.

رنجبری یادآور شد: ماه مبارک رمضان، ماه بندگی، عبادت و بهار قرآن است. ماهی که بنا به فرموده نبی اکرم(ص) به مهمانی خداوند دعوت می‌شویم. بهترین فرصت برای انس و آشنایی بیشتر با قرآن کریم، ماه مبارک رمضان است. از این رو در این ماه در بقاع متبرکه و مساجد شاخص هرمزگان، محافل قرآنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون مستمع برگزار شده و به صورت زنده از صدا و سیما و فضای مجازی، برای بهره‌مندی مردم استان، پخش می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha