استقبال خانواده‌های شهرستان هویزه از طرح محافل خانگی قرآن کریم
کد خبر: 3968981
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

استقبال خانواده‌های شهرستان هویزه از طرح محافل خانگی قرآن کریم

طرح محافل خانگی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان با مشارکت خانواده‌های شهرستان هویزه در حال اجرا است.

استقبال خانواده‌های شهرستان هویزه از طرح محفل خانگی قرآن کریم +‌عکسحجت‌الاسلام حسن برهانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از اجرای طرح محفل خانگی قرآن کریم در شهرستان هویزه خبر داد و اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه قرآن و ربیع‌القرآن است، از این‌رو دل‌های مؤمنان بیشتر به فعالیت‌های قرآنی تمایل پیدا می‌کند. لذا سعی بر این شد که این نیاز معنوی با برنامه‌های ابتکاری و متناسب با شرایط کرونایی پر شود.

وی درباره اجرای طرح محفل خانگی قرآن کریم گفت: با همکاری خانواده‌های شهرستان هویزه توانستیم از اولین شب ماه مبارک رمضان، جلسات خانگی تلاوت مجلسی قرآن را شروع کنیم و پس از انتشار خبر این طرح، خانواده‌های شهرستان برای میزبانی از این جلسات اعلام آمادگی کردند.

برهانی افزود: در اولین روزهای ماه مبارک، برنامه این محافل قرآنی که قرار است ۲۵ شب باشد، با خانواده‌های میزبان هماهنگ شد و طرح به نوبت هم در نقاط شهری و هم در نقاط روستایی در حال برگزاری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه درباره خانگی بودن طرح گفت: از امتیازات خانگی بودن طرح این است که تمامی اعضای خانواده به این محافل اهتمام می‎ورزند و همین امر باعث ایجاد فضای قرآنی بین اعضای خانواده به ویژه نوجوانان می‌شود، از این‌رو با توجه به شرایط کرونایی که تمامی برنامه‌های تجمع‌محور را لغو کرد، اجرای چنین محافل خانگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

برهانی با اشاره به اختتامیه این طرح گفت: با همکاری قرآن‌دوستان، 18 اردیبهشت همزمان با 25 ماه مبارک رمضان، مراسمی جهت تجلیل از خانواده‌های میزبان طرح محفل خانگی قرآن کریم برگزار می‌شود. این روز همزمان با سالروز آزادسازی شهر هویزه و ایام القدس است و به همین مناسبت مراسم با حضور قاریان کشوری و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی در پایان از حمایت‌های دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و فعالان قرآنی که به صورت جهادی در امر هماهنگی‌های قاریان و سخنرانان و همچنین ایاب و ذهاب ویژه طرح محفل خانگی همکاری کرده‌اند، قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha