مواقعی که باید به خدا پناه برد
کد خبر: 3969877
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
تفسیر آیات منتخب / ۲۰

مواقعی که باید به خدا پناه برد

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به موارد استعاذه و پناه بردن به خدا از زبان اولیای الهی گفت: از هر چیزی که مانع ما در مسیر بندگی خدا شود، هر آنچه ما را به گناه بیندازد و دشمنی که بخواهد به ما ضربه بزند باید به خدا پناه ببریم.

مواقعی که باید به خدا پناه برد

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام رضا حیدری، استاد حوزه علمیه اهواز امروز جمعه ۱۷ اردیبهشت در برنامه تفسیر آیات منتخب جزء بیست و چهارم قرآن کریم گفت: آیات سوره غافر در این جزء واقع است. خداوند در آیه ۲۷ این سوره کلامی را به نقل از حضرت موسی(ع) ذکر می‌کند: وقَالَ مُوسَىٰ إِنِّي عُذْتُ بِرَبِّي وَرَبِّكُم مِّن كُلِّ مُتَكَبِّرٍ لَّا يُؤْمِنُ بِيَوْمِ الْحِسَابِ. می‌فرماید موسی وقتی در مواجهه با فرعون قرار گرفت و فرعون او را تهدید کرد و گفت می‌ترسم در زمین فساد کنید. موسی گفت: من به خدای خودم و خدای شما پناه می‌برم(یعنی رب واقعی شما همان کسی است که رب من است) از هر انسان متکبری که خود بزرگ بین است و بزرگی‌اش را به رخ دیگران می‌کشد و به روز رستاخیز ایمان ندارد.

وی اظهار کرد: استعاذه بر وزن استفعال، به معنی پناه بردن است. عذت بربی همان معنی عبارت معاذ الله را دارد که از زبان حضرت یوسف(ع) در قرآن بیان شده است.

حیدری با بیان اینکه در مواقع مختلفی باید به خدا پناه ببریم، گفت: هم از دشمن ظالم باید به خدا پناه ببریم، هم از گناه، هم از مال حرام و سوسه انگیز. در روایات و ادعیه مواقع استعاذه بیان شده است،عباراتی مانند:  اَللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ نَفْسٍ لاَ تَشْبَعُ وَ مِنْ قَلْبٍ لاَ يَخْشَعُ ... .

این استاد حوزه در پایان گفت: به طور کلی از هر چیزی که مانع ما در مسیر بندگی خدا شود، هر آنچه ما را به گناه بیندازد و دشمنی که بخواهد به ما ضربه بزند باید به خدا پناه ببریم.

انتهای پیام
captcha