تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی خوشنویسی «کوکب هدایت»
کد خبر: 3970704
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی خوشنویسی «کوکب هدایت»

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان از تمدید فراخوان ارسال آثار برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی با عنوان «کوکب هدایت» و با محوریت آموزه‌های اخلاقی در قرآن کریم توسط این معاونت خبر داد.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی خوشنویسی «کوکب هدایت»

مریم جویدراوی در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از تمدید فراخوان ارسال آثار برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی با عنوان «کوکب هدایت» و با محوریت آموزه‌های اخلاقی در قرآن کریم توسط این معاونت خبر داد و گفت: با توجه به استقبال صورت گرفته از سوی علاقمندان و خوشنویسان‏ از اعلام فراخوان ارسال آثار برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی با عنوان «کوکب هدایت»‏، کمیته برگزاری این جشنواره با تمدید مهلت ارسال آثار تا 24 خردادماه 1400 موافقت کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره مجالی برای حضور هنرمندان و خوشنویسان سراسر کشور در عرصه هنر است، گفت: سعی بر این است که مجموعه نفیسی از آثار خوشنویسان در این راستا گردآوری و داوری شود. به این‌منظور از همه هنرمندان و خوشنویسان دعوت می‌شود تا در این جشنواره شرکت کنند و آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

وی با تأکید بر این جشنواره ملی خوشنویسی «کوکب هدایت»، با محوریت آموزه‌های اخلاقی در قرآن کریم برگزار می شود، اظهار کرد: این کتاب الهی علاوه بر اینکه کامل‌ترین منبع معرفتی و معنا آفرینی است، بزرگترین منبع الهام برای هنرمندان و آفرینش‌های ادبی و هنری آنها نیز بوده است.

جویدراوی در ادامه هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی با تکیه بر مفاهیم اخلاقی قرآن کریم، رویکردی معنوی به قرآن و احادیث با تکیه بر مفاهیم اخلاقی، آشنایی هر چه بیشتر مردم با گوهرهای اخلاقی قرآن کریم، گردآوری و ثبت آیات و فرامین اخلاقی مصحف شریف در یک کتاب، رشد و اعتلای استعدادهای هنری و هدایت آنها به سمت منابع دینی و معرفتی دین اسلام، عنوان کرد.

به گفته وی، این جشنواره در رشته های خط شکسته نستعلیق، نستعلیق، نسخ و ثلث برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم آزاد است که از برگزیدگان هر رشته نیز تقدیر خواهد شد. به نفر اول در هر رشته ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم ۱۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد. محور جشنواره نیز آیات و احادیثی است که حاوی پیام اخلاقی و معنوی باشند. در خلق اثر می‌توان از شعرهای شاعران نامی که قرابت معنایی با آیات و احادیث منتخب دارند استفاده کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان در خصوص شرایط ارسال آثار گفت: آثار ارسالی باید تولید سال‌های ۱۴۰۰-۱۳۹۹ باشند. تا حد امکان معنی آیات منتخب نوشته شوند و اصل اثر به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال شود. هیچ مسئولیتی در قبال خسارت‌های احتمالی آثار ارسالی توسط پست به عهده‌ دبیرخانه جشنواره نمی‌باشد. دبیرخانه جشنواره مجاز است از آثار برگزیده در چاپ کتاب و دیگر قسمت‌های تبلیغی جشنواره استفاده کند. هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر دو اثر ارسال کند و شرکت در همه بخش‌ها بلامانع است. نحوه برگزاری مراسم اختتامیه با توجه به شرایط انتشار ویروس کرونا متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی افزود: همچنین آثار برگزیده در قالب برگزاری نمایشگاهی در معرض دید قرار خواهد گرفت. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی خوزستان، سازمان مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان خوزستان، طبقه‌ همکف. کدپستی: ۶۱۳۵۷۳۳۷۷۳ ارسال کنند. همچنین شماره واتساپ ۰۹۳۸۶۱۷۹۰۳۴ جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha