دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی مرتضی انصاری در فضای مجازی برگزار شد
کد خبر: 3970982
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶

دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی مرتضی انصاری در فضای مجازی برگزار شد

دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی حاج شیخ مرتضی انصاری(ره) از اسباط شیخ اعظم انصاری(ه) روز گذشته 20 اردیبهشت در فضای مجازی برگزار شد.

دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی مرتضی انصاری در فضای مجازی برگزار شد

به گزارش ایکنا از خوزستان، دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی حاج شیخ مرتضی انصاری(ره) از اسباط شیخ اعظم انصاری(ره) روز گذشته 20 اردیبهشت در فضای مجازی با حضور جمعی از مردم و دوستداران شیخ انصاری برگزار شد. در این مراسم بیاناتی از علما، تصاویر و کلیپ‌هایی در احوالات حیات طیبه و مقامات علمی و اخلاقی پخش و یاد و خاطره ایشان گرامی داشته شد.

آیت‌الله العظمی حاج شیخ مرتضی انصاری(ره) در سال ۱۳۰۴ در اهواز به دنیا آمد. این فقیه عظیم‌الشأن علوم حوزوی شامل صرف و نحو، معانی بیان و فقه و اصول و علم کلام را نزد والد معظم‌شان حضرت آیت‌الله العظمی آقا شیخ میرزا محمد جعفر انصاری مؤسس حوزه علمیه اهواز فرا گرفت.

وی مدت کوتاهی در نجف اشرف از محضر آیات عظام همچون حاج سید محمود شاهرودی، سید محسن حکیم، خوئی استفاده کرد و مشایخ روایت و اجتهاد وی آیات عظام حاج شیخ محمد حسین کاشف الغطاء، سید جمال الدین گلپایگانی، آقا شیخ محمد مهدی سبط الشیخ انصاری، سید محمود شاهرودی و شیخ آقا بزرگ تهرانی هستند.

تألیفات وی رساله‌ای در مطلق و مقید و مجمل و مبیَن و رساله‌ای در مفهوم و منطوق و اوامر و نواهی ناتمام، مبانی در برخی مباحث اسفار، حواشی بر بعضی کتب درسی، زندگانی و شخصیت شیخ انصاری، شرح المرتضی علی العروه الوثقی که چاپ نشده به نحو ترکیب مزجی ناتمام و حاشیه‌ای بر توضیح المسائل و شجره مشایخ دزفول که ضمیمه فواید القیّمه است. این فقیه عالیقدر در مردادماه ۱۳۸۸ در سن ۸۴ سالگی به علت بیماری قلبی و کلیوی دار فانی را وداع گفت و پیکر مطهرش در حرم علی بن مهزیار به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha