اولویت ما باید کمک به جلوگیری از رشد فزاینده بیماری کرونا در خوزستان باشد
کد خبر: 3970988
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

اولویت ما باید کمک به جلوگیری از رشد فزاینده بیماری کرونا در خوزستان باشد

حجت‌الاسلام نبی‌زاده با بیان اشاره به اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص مراسم‌های عید فطر گفت: اولویت ما کمک به جلوگیری از رشد فزاینده بیماری کرونا در خوزستان است.

اولویت ما باید کمک به جلوگیری از رشد فزاینده بیماری کرونا در خوزستان باشد

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص عید سعید فطر، ضمن ابراز دغدغه مندی نسبت به این موضوع اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد کرونا لازم است رؤسای ادارات، طی امروز یا حداکثر تا فردا به شیوخ شهرستان هایی که متعاقبا اسامی آنها اعلام خواهد شد، مراجعه کنند و ضمن تأکید بر نگران کننده بودن شرایط استان، در خصوص عدم بازگشایی مضیف ها و انجام دید و بازدیدها، شفاف سازی های لازم را انجام دهند.

وی افزود: این نگرانی به شدت وجود دارد که به واسطه مردم ما که عید سعید فطر را بسیار تعظیم کرده و بزرگ می شمارند، بعد از این ایام، یک جهشی در مسئله بیماری کرونا در استان به وجود بیاید، لذا برخی از رسوم بسیار عالی و ارزشمند این عزیزان در این شرایط می تواند مشکل ساز شود که باید سریعا از آن پیشگیری کرد.

نبی‌زاده در خصوص برپایی نماز عید فطر تصریح کرد: نماز عید فطر در ستاد کرونای استان و جلسه دانشگاه علوم پزشکی مصوب شد که به صورت مسجدی البته در فضای باز مساجد و اگر مسجدی حیاط ندارد در خیابان و کوچه آن مسجد اقامه شود، لذا سیاست ما این است که تجمع های بزرگ صورت نگیرد و نماز در نقاط متعدد و به شکل پراکنده اقامه و پیگیری ها و هماهنگی های لازم با ائمه جمعه انجام شود. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان به اهمیت انتشار توصیه‌های بهداشتی در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات ما پخش توصیه های بهداشتی و پزشکی از بلندگوهای مساجد است که با توجه به مسئولیتی که نسبت به مساجد بر عهده ما است و نفوذی که رؤسای ادارات در شهرستان دارند ضروری است امروز این مسئله را اجرا کرده و تا حداقل یک روز بعد از عید فطر ادامه پیدا کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد می شود ظرفیت های مردمی سازمان تبلیغات اسلامی مانند هیئات و تشکل ها فعال و توصیه های بهداشتی از طریق تعبیه بلندگوهایی در خودروهای سیار به اطلاع عموم مردم در شهرهای مورد نظر رسانده شود.

انتهای پیام
captcha