توزیع 110 هزار بسته معیشتی توسط سپاه خوزستان
کد خبر: 3971098
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

توزیع 110 هزار بسته معیشتی توسط سپاه خوزستان

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در دو ماهه اول امسال، حدود ۱۱۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با همکاری کمیته امداد امام خمینی و بسیج سازندگی تهیه و توزیع شده و بخشی از آن نیز در حال توزیع شدن است.

برنامه ویژه بسیج سازندگی برای رفع محرومیت از مناطق مختلف خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، سردار حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان امروز ۲۲ اردیبهشت‌ماه در مراسم توزیع ۶ هزار بسته معیشتی در خوزستان، اظهارکرد: بسیج سازندگی یک مجموعه خدمتگزار است که با همت و تلاش جوانان این مرز و بوم، رشد و نمو کرده و امروز یک مجموعه بالغ برای خدمت‌رسانی است.

شاهوارپور عنوان کرد: امروز در راستای خدمت به مردم و جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه با حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بیش از ۶ هزار بسته غذایی به مناسبت عید فطر در استان توزیع می‌شود.

وی افزود: در دو ماهه اول امسال، حدود ۱۱۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با همکاری کمیته امداد امام خمینی و بسیج سازندگی تهیه و توزیع شده و بخشی از آن نیز در حال توزیع شدن است.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با بیان این که پخت غذای گرم با عدد بسیار بالایی توسط کمیته امداد بسیج سازندگی و سپاه پاسداران انجام شده است، گفت: همچنین امسال بیش از ۱۲۶ جهیزیه تهیه شده و در اختیار مزدوجین قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی یک مجموعه پویا، با نشاط و خودجوش است که از جوانان داوطلب و ایثارگر تشکیل شده است. بیش از ۸۰۰ گروه جهادی سازمان دهی شده در نقاط مختلف استان در حال خدمات رسانی هستند.

شاهوارپور عنوان کرد: در بخش ساخت و تعمیر منازل تلاش‌های بسیاری در دوران سیل، زلزله و آبگرفتی‌های شهری توسط گروه‌های جهادی انجام شده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خوزستان بیش از ۴ هزار منطقه روستایی دارد، گفت: حاشیه‌های برخی از شهرهای خوزستان از نظر مشکلات خدماتی همچون روستاها و حتی بدتر هستند و گروه‌های جهادی با حضور در این مناطق اقدام به خدمات‌رسانی می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان افزود: توافق نامه‌ای با کمیته امداد، بنیاد مسکن و بهزیستی داشته‌ایم تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی و با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی بتوانیم بخشی از مشکلات و آلام مردم را تسکین دهیم. در ساخت و تعمیر و تجهیز مدارس و مساجد نیز اقدامات بسیار زیادی در استان توسط گروه‌های جهادی انجام شده است. همچنین در بخش آموزش‌های عقدیتی و کلاس‌های قرآنی نیز اقدامات متعددی انجام شده است.

وی با اشاره به طرح شهید سلیمانی در راستای مبارزه با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: در این طرح گروه‌های جهادی برای شناسایی بیماران کرونایی در سراسر استان اقدام کردند و با اهدای بسته‌های معیشتی و بهداشتی اقدامات شایسته‌ای را در این زمینه انجام داده‌اند.

همچنین در این مراسم یونس زبیدی، رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان اظهارکرد: از ۱۷ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه، دهه بسیج سازندگی نامگذاری شده و به این مناسبت و به مناسبت عید فطر برنامه توزیع ۶ هزار بسته معیشتی تدارک دیده شده است.

وی افزود: شاخه ای از شجره طیبه بسیج به فرمان مقام معظم رهبری منشعب شده که بسیج سازندگی نام دارد. از سال ۷۹ تا کنون خدمات بزرگ و زیبایی توسط نیروهای جهادی بسیج سازندگی خلق شده است. این نیروهای جهادی در مناطق صعب‌العبور کارهایی انجام می‌دهند که برگ زرینی به خدمات و نقش آفرینی‌های بسیج اضافه می‌کند.

زبیدی گفت: در بسیج سازندگی در زمینه خدمات عمرانی و غیر عمرانی روز به روز برنامه ریزی‌های جامع‌تری اجرایی می‌شود تا شاهد محرومیت زدایی در مناطق باشیم.

انتهای پیام
captcha