هلال ماه شوال با چشم غیرمسلح قابل رؤیت نیست
کد خبر: 3971196
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

هلال ماه شوال با چشم غیرمسلح قابل رؤیت نیست

دبیر علمی ستاد استهلال استان خوزستان گفت: هلال ماه شوال در غروب روز چهارشنبه ۲۹ ماه رمضان به دلیل قرار گرفتن ماه در اوج مداری و ارتفاع پایین، در کل کشور فقط با چشم مسلح و ابزار قوی و در مناطق مرتفع و یا کوهستانی قابل رؤیت است و با چشم غیرمسلح قابل رؤیت نیست.

هلال ماه شوال با چشم غیرمسلح نیز قابل رؤیت نیست

رضا طیب طاهر، دبیر علمی ستاد استهلال استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: تیم‌های رصد ماه شوال به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند. 

وی گفت: هلال ماه شوال در غروب روز چهارشنبه ۲۹ ماه رمضان به دلیل قرار گرفتن ماه در اوج مداری و ارتفاع پایین، در کل کشور فقط با چشم مسلح و ابزار قوی و در مناطق مرتفع و یا کوهستانی قابل رؤیت است.

طیب طاهر افزود: این هلال در حد رؤیت با چشم عادی نبوده و با چشم غیرمسلح نیز قابل رؤیت نیست و برای کسانی که ملاک رؤیت آنها، رؤیت با چشم غیرمسلح است، ماه رمضان ۳۰ روزه خواهد بود.

دبیر علمی ستاد استهلال استان خوزستان گفت: در استان خوزستان با توجه به شرایط جوی فعلی، این هلال به دلیل پارامترهای ضعیف ذکر شده، غیرقابل رؤیت است. اگر در روز چهارشنبه افق فاقد هرگونه غبار و ابر شود، می‌شود هلال را رؤیت کرد. 

وی گفت: در بیشتر مناطق کشور شرایط جوی، ابری، نیمه ابری و در برخی مناطق همراه با بارندگی است و اگر گزارش‌های رؤیت هلال شوال با ابزار، در غروب روز چهارشنبه در کل کشور به حد کفایت نرسد و برای مقام معظم رهبری اطمینان بخش نباشد، احتمال ۳۰ روزه شدن ماه رمضان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha