آغاز مجدد فعالیت مؤسسه قرآنی الوان پس از یک‌سال تعطیلی
کد خبر: 3971760
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

آغاز مجدد فعالیت مؤسسه قرآنی الوان پس از یک‌سال تعطیلی

مدیر موسسه قرآن و عترت حضرت زهرا(س) الوان شهرستان شوش با بیان اینکه فعالیت‌های موسسه به مدت یک سال در اثر کرونا تعطیل شد، گفت: از بهمن سال ۹۹ کم کم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کلاس‌های حفظ مؤسسه را مجدد شروع کردیم.

آغاز مجدد فعالیت مؤسسه قرآنی الوان پس از یک‌سال تعطیلیعبدالله خسرجی، مدیر موسسه قرآن و عترت حضرت زهرا(س) الوان شهرستان شوش در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره برنامه‌های این مؤسسه گفت: با شیوع کرونا، فعالیت‌های موسسه به مدت یک سال تعطیل شد، اما از بهمن سال ۹۹ کم کم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کلاس‌های حفظ مؤسسه را مجدد شروع کردیم.

وی ادامه داد: در این مدت تلاش کردیم حافظان مؤسسه را مجدد گرد هم آوریم تا بتوانند محفوظات خود را بازیابی کنند. همچنین تعداد جدیدی از قرآن آموزان را جذب کردیم. در سه ماه گذشته ۴۵ نفر از حافظان ۵ تا ۲۰ جزء قرآن کریم در این جلسات مشغول بازیابی محفوظات خود بودند.

خسرجی با تصریح به اینکه ریزش قرآن آموزان به دلیل دشواری کار، طبیعی است، گفت: تلاش می‌کنیم ان شاءالله تا سال آینده ۲۰ حافظه کل تربیت کنیم.

این فعال قرآنی افزود: یکی از برنامه‌های ما گسترش محافل قرآنی در روستاها بود که با شیوع بیماری کرونا این برنامه لغو شد. مزیت این محافل این بود که افراد و خانواده‌ها با دیدن قاریان و حافظان علاقه‌مند می‌شدند در کلاس‌های مؤسسه شرکت کنند و از این طریق می‌توانستیم قرآن آموز جدید جذب کنیم.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت حضرت زهرا(س) الوان با تصریح به اینکه آموزش مجازی قرآن هنوز در بین برخی از روستاها معمول نشده است، گفت: در روستاها باید به صورت حضوری لذت حفظ قرآن را بچشند تا بتوانند جذب این کلاس‌ها شوند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های آینده موسسه این است که با حضور مسئولان روستا و مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان منزل به منزل به حافظان موسسه سر بزنیم و در حضور خانواده از آنها تقدیر کنیم. این امر تأثیر بسیار خوبی بر قرآن آموزان و خانواده‌ها دارد.

خسرجی در پایان گفت: یکی دیگر از اتفاقات خوبی که برای حفاظ این موسسه رخ داد این بود که مدرک کارشناسی علوم قرآن دریافت کردند و تعدادی از آن‌ها با این مدرک موفق شدند از طریق آزمون آموزش و پرورش به استخدام آموزش و پرورش درآیند. همانطور که می‌دانید برای افراد حافظ کل قرآن کریم، مدرک کارشناسی علوم قرآن صادر می‌شود و آنها می‌توانند با این مدرک تدریس کنند.

انتهای پیام
captcha