لزوم تدوین طرح‌های ارتباطی بر مبنای آینده‌پژوهی
کد خبر: 3971794
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
سیدحمیدرضا طیبی تأکید کرد؛

لزوم تدوین طرح‌های ارتباطی بر مبنای آینده‌پژوهی

رئیس جهاددانشگاهی در آستانه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی در پیامی فرارسیدن این روز را به تمام فعالان این حوزه و به‌ویژه به همکاران پرتلاش در بخش‌های مختلف این عرصه اثرگذار و مهم در جهاددانشگاهی تبریک گفت و بر لزوم تدوین طرح‌های ارتباطی بر مبنای آینده‌پژوهی تأکید کرد.

لزوم تدوین طرح‌های ارتباطی بر مبنای آینده‌پژوهیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی در آستانه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی در پیامی فرارسیدن این روز را به تمام فعالان این حوزه و به‌ویژه به همکاران پرتلاش در بخش‌های مختلف این عرصه اثرگذار و مهم در جهاددانشگاهی تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی را گرامی می‌دارم؛ اگرچه به دلیل سیطره فناوری دیجیتال بر ارتباطات و شرایط پاندمی ویروس کرونا، امسال هم در آستانه این روز جهانی، بار دیگر بر سرعت بخشی به توسعه فناوری و ارتباطات دیجیتالی تأکید می‌شود؛ اما آنچه قصد دارم به مناسبت این روز، دست‌اندرکاران حوزه روابط عمومی، فعالان عرصه رسانه‌های دیجیتال و پژوهشگران و توسعه‌دهندگان فناوری اطلاعات و ارتباطات را به شناخت بیشتر و درک بهتر اهمیت آن دعوت کنم، این واقعیت است که دشواری موقعیت‌های فعلی به‌هیچ‌عنوان نباید ما را از آینده غافل کند؛ به‌عبارت‌دیگر، فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی باید از مراکز آینده‌پژوهی، ترسیم آینده محتمل و سناریوهای برآمده از پژوهش‌ها را نه‌تنها در حوزه تخصصی خود یعنی آینده فناوری ارتباطات بلکه در موضوعات متنوع اقتصاد، محیط‌زیست، سلامت، فرهنگ، مشاغل و نیز معضلات و بحران‌های مختلف اجتماعی مطالبه کنند؛ و از آن‌طرف هم مراکز آینده‌پژوهی، علاقه‌مندانه و با روش‌های علمی نظیر تحلیل اهداف، به سازماندهی اطلاعات موجود و مطلوبیت‌ها پیرامون آینده پرداخته و حاصل مطالعات خود را در اختیار دست‌اندرکاران حوزه ارتباطات و روابط عمومی قرار دهند؛ با چنین همکاری نزدیکی می‌توان انتظار داشت طرح‌های ارتباطی که بر مبنای آینده‌پژوهی تدوین می‌شود، دقیق‌تر و همه‌جانبه‌تر بوده و از همه مهم‌تر با آمادگی کامل به استقبال تغییرات، تحولات و بحران‌های احتمالی آتی بروند؛ این مفهوم و این سطح از آمادگی، مطمئناً در نزد افکار عمومی هم پنهان نخواهد ماند و جامعه با ادراک این تلاش‌ها که فواید آن مستقیماً متوجه مردم خواهد بود، بیش‌ازپیش به‌سوی آرامش افکار عمومی، ایجاد امید در جامعه و برداشتن گام‌های استوار و مبتنی بر پژوهش حرکت خواهد کرد؛ یعنی تداوم تلاش برای همان هدفی که در پیام روز ارتباطات سال قبل هم مورد تأکید قرار گرفت. 

در پایان بار دیگر با آرزوی تحقق اهداف و آرمان‌های کشور عزیزمان در همه حوزه‌ها به‌ویژه در بخش‌های جامعه اطلاعاتی و ارتباطی، 27 اردیبهشت‌ماه روز ارتباطات و روابط عمومی را به همکاران پرتلاشم که در بخش‌های مختلف این عرصه اثرگذار و مهم در جهاددانشگاهی به فعالیت مشغولند، تبریک می‌گویم و موفقیت و سربلندی آن‌ها را از خدای سبحان مسئلت می‌نمایم. 

حمیدرضا طیبی
رییس جهاددانشگاهی
1400/2/26

انتهای پیام
captcha