برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت درباره اوضاع فلسطین
کد خبر: 3971803
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت درباره اوضاع فلسطین

شورای امنیت سازمان ملل امروز یکشنبه نشستی فوق‌العاده درباره تحولات اوضاع فلسطین برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا، به نقل از روسیاالیوم، شورای امنیت سازمان ملل امروز یکشنبه با هدف بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و دیگر نواحی فلسطین جلسه علنی برگزار می‌کند.  این نشست ساعت ۱۰ به وقت نیویورک برگزار خواهد شد.

قرار است تعدادی از وزرای خارجه کشورهای عربی در این جلسه سخنرانی کنند. به گفته منابع دیپلماتیک، در میان وزرای خارجه عرب که حضور آنها تا لحظه برای سخنرانی در نشست شورای امنیت تأیید شده است، سامح شکری وزیر خارجه مصر، صبری بوقادم، وزیر خارجه الجزایر و ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین هستند. به گفته منابع خبری ممکن است در چند ساعت آینده تعداد وزرای عرب که به شورای سخنرانی خواهند کرد، افزایش یابد.

از سوی دیگر، دفتر استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل پیامی را در رسانه‌ها توزیع کرد که تأیید می‌کند دبیرکل سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت سخنرانی خواهد کرد و سپس تور وینسلند، نماینده ویژه وی در فلسطین اشغالی و هماهنگ کننده روند صلح خاورمیانه گزارشی در مورد آخرین تحولات فلسطین و هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها ارائه می‌دهد.

سفیر چین که ریاست شورای امنیت طی این ماه را بر عهده داشت، در بیانیه‌ای گفت: جلسه علنی شورا به درخواست تونس، نروژ و چین یکشنبه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پیش از این نیز شورای امنیت دو نشست دیگر ظرف روزهای گذشته درباره فلسطین برگزار کرد که با کارشکنی‌های نماینده آمریکا به شکست کشانده شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha