اجرای پویش ملی «ایران دیار نفس» به یاد فرشتگان ماندگار
کد خبر: 3971823
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

اجرای پویش ملی «ایران دیار نفس» به یاد فرشتگان ماندگار

پویش ملی «ایران، دیار نفس» با هدف یادبود فرشتگان ماندگار اهداکننده عضو و تقدیر از نوعدوستی و بخشندگی خانواده‌های آنها از ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، به‌مناسبت فرارسیدن روز ملی اهدای عضو طرح پویش ملی «ایران، دیار نفس» از ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت در سراسر کشور و با همکاری انجمن اهدای عضو ایرانیان، مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، صدا و سیما، فرهنگسرای سرو، معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌‎های مرتبط شهرداری تهران و کلانشهرهای ایران برگزار می‌شود.

«یکی بود، هنوزم هست» کلیدی‌ترین شعار پویش کشوری «ایران، دیار نفس» است و قرار است به مدت یک هفته در کشور حال و هوای معنویت فرایند اهدای عضو با محوریت فرهنگ ایثار و نوعدوستی ایجاد شود.

این پروژه ملی در راستای نهادینه‌سازی هرچه بیشتر فرهنگ اهدای عضو در جامعه و با اهداف یادبود فرشتگان ماندگار اهداکننده عضو، تقدیر از نوعدوستی و بخشندگی خانواده‌های آنها، ارتقای آگاهی جامعه در مورد چرخه‌ی اهدای عضو در ایران و غیرقابل برگشت بودن پدیده‌ی مرگ مغزی، تشکر از تیم‌های تخصصی اهدا، پیوند اعضا و مسئولان ذیربط کشور و همچنین قدردانی از سفیران و نام‌آوران و حامیان همیشگی این فرایند انسان‌دوستانه برگزار می‌شود.

پویش کشوری «ایران، دیار نفس» تلاش می‌کند با فرهنگ‌سازی مناسب به هموطنان نیازمند پیوند، کیفیت زندگی بالاتری را هدیه کند. نباید فراموش کرد، زمان رضایت به اهدای عضو نیز از معیارهای بسیار مهم این فرایند است؛ چراکه روز به روز و ساعت به ساعت، از تعداد و کیفیت اعضا و نسوج قابل پیوند، کاسته می شود.
 
یادآور می‌شود، سالانه به‌دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد مرگ مغزی به اهدای عضو، بیش از هفت هزار عضو پیوندی رهسپار خاک می‌شوند و این در حالی است که از 25 هزار بیمار نیازمند پیوند عضو در لیست‌های انتظار کشور، روزانه 7 تا 10 نفر (هر دو تا سه ساعت یک نفر) و یا به عبارتی سالانه سه هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند و اصلی‌ترین عامل در خاکسپاری این اعضای با ارزش و عدم رضایت خانواده‌ها، عدم آگاهی کامل جامعه از مرگ قطعی بودن مرگ مغزی است.

علاقه‌مندان می‌توانند با دریافت کارت اهدای عضو از طریق ارسال کد ملی خود به سامانه‌ پیامکی 3432 و یا مراجعه به سامانه‌ ملی دریافت کارت اهدای عضو به آدرس www.ehdacenter.ir و همچنین با پیوستن به طرح سفیران اهدای عضو با مراجعه به آدرس سامانه‌ی فوق، در این پویش ملی میهنی شرکت کنند.

منصوره مرادی‌نیا
انتهای پیام
captcha