سومین نشست «نقد کتاب تفسیر معاصرانه قرآن» برگزار می‌شود
کد خبر: 3971876
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

سومین نشست «نقد کتاب تفسیر معاصرانه قرآن» برگزار می‌شود

دبیر علمی سومین نشست «نقد کتاب تفسیر معاصرانه قرآن» از برگزاری این نشست همچنین یک کرسی دیگر مرتبط با این تفسیر از سوی دانشگاه قم خبر داد.

ارسال/ سومین نشست «نقد کتاب تفسیر معاصرانه قرآن» برگزار می‌شودمحمد نوذری فردوسیه، عضو هیئت علمی دانشگاه قم و دبیر علمی سومین نشست «نقد کتاب تفسیر معاصرانه قرآن» در گفت و گو با ایکنا، گفت: این نشست علمی با حضور چند تن از ناقدان برجسته در حوزه قرآنی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا مؤدب، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه قم و محمدکاظ شاکر، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.
 
وی اضافه کرد: همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی، دانشیار و عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه و عباسعلی براتی یزدی، دانشیار و عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه هم به عنوان ناقد در این نشست حضور دارند.
 
وی افزود: این نشست علمی روز دوشنبه، سوم خردادماه از ساعت 12-10 در سالن شهید مطهری دانشکده الهیات دانشگاه قم برگزار می‌شود.
 
نوذری بیان کرد: در مورد تفسیر معاصرانه قرآن کریم که متولی اصلی آن سیدحسین نصر است دو نگاه وجود دارد، او عمدتا نظرات غربی‌ها را در آثارش منعکس می‌کند؛ برخی معتقدند که نقاط منفی این کتاب آنچنان نیست که مورد هجوم و حمله شدید قرار بگیرد و برخی دیگر هم می‌گویند قطعا نقاط منفی، تفسیر به رای و مخالف اصول عقاید بنیادین شیعه به میزان زیادی در این اثر وجود دارد.
 
دبیر علمی نشست با بیان اینکه موارد اندک تفسیر به رای هم مهم است، تصریح کرد: به همین دلیل چند نشست و کرسی علمی در این راستا طراحی شده است که دو نشست آن در جامعة المصطفی(ص) برگزار شد و نشست سوم هم در دانشگاه قم برگزار خواهد شد.
 
نوذری اضافه کرد: یک کرسی هم با حضور سه تن از استادان برگزار می‌شود که جلسه با مجوز هیئت نظارت بر کرسی‌های آزاداندیشی برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha