گروه‌های جهادی و دشواری کار با هزینه‌های شخصی
کد خبر: 3971955
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

گروه‌های جهادی و دشواری کار با هزینه‌های شخصی

مدیر گروه جهادی سفیران نور تهران با بیان اینکه اداره گروه‌های‌ جهادی با هزینه‌های شخصی بسیار سخت و دشوار است، از مسئولان درخواست کرد تا گروه‌های جهادی را در خدمت‌رسانی به محرومان یاری کنند.

به گزارش ایکنا، گروه‌های جهادی سال‌هاست که پای در عرصه خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور گذاشته و اقدامات فراوانی را در حوزه محرومیت‌زدایی از نیازمندان و مستضعفان انجام داده‌اند. این گروه‌ها که تعداد آن‌ها در کشور به بیش از ۴۰ هزار مورد رسیده است، منشأ برکات فراوانی برای مردم بوده‌اند. شاید بتوان گفت گروه‌های جهادی تنها جمعیتی هستند که بدون هیچ‌ منتی خدمات شایانی را طی سالیان گذشته در مناطق مختلف انجام داده‌اند. این گروه‌ها که وظیفه اصلی‌شان کمک به خانواده‌های نیازمند است، در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله نیز وارد میدان می‌شوند.

همچنین، گروه‌های جهادی کشور بنا به تخصص اعضا، اقدامات خود را انجام می‌دهند. برخی به حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی وارد شده‌اند و به جای انجام اقداماتی همچون توزیع بسته‌ها و اقلام خوراکی و ... سعی می‌کنند که با توسعه اقتصادی مناطق کم‌برخوردار، زمینه اشتغال دائمی برای مردم این مناطق را فراهم کنند.

گروه جهادی سفیران نور یکی از گروه‌های فعال در حوزه محرومیت‌زدایی و رفع نیاز نیازمندان است که طی چهار سال فعالیت بی‌وقفه خود به ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا توانسته تا خدمات شایان توجهی را به مناطق محروم و کم‌برخوردار ارائه دهد.

سمیه روشناس، مدیر گروه جهادی سفیران نور تهران در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های این گروه جهادی اظهار کرد: گروه جهادی سفیران نور در سال 1396 تأسیس شده و فعالیت خود را با تعداد 12 نفر از اعضای گروه آغاز کرد.

وی افزود: اعضای گروه جهادی سفیران نور در ابتدای راه‌اندازی این گروه جهادی با استفاده از ظرفیت‌های محله و مسجد و نیز هزینه و کمک‌هایی که خود انجام می‌دادند، نسبت به محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان اقدام می‌کردند که در این زمینه برنامه‌هایی همچون توزیع بسته‌های مواد غذایی، لوازم‌التحریر، تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند و ... در دستور کار گروه قرار داشت.

روشناس با اشاره به برنامه‌های مختلف گروه جهادی سفیران نور در ایام قبل و بعد از شیوع کرونا در کشور تصریح کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های مختلفی همچون تهیه و توزیع بسته‌های مواد غذایی در میان نیازمندان، اعطای جهیزیه به زوج‌های جوان برای برپایی ازدواج آسان، خرید وسایل برای مدرسه و ثبت نام فرزندان نیازمندان و ... از جمله برنامه‌های گروه جهادی سفیران نور بود.

مدیر گروه جهادی سفیران نور با اشاره به برنامه‌های این گروه جهادی در ایام شیوع کرونا نیز اظهار کرد: تولید ماسک از سوی اعضای گروه در منازل و توزیع آن بین نیازمندان و بیماران، تهیه و توزیع بسته‌های مواد غذایی در بین خانواده‌های بیماران و محرومان، تهیه گوشی یا تبلت برای فرزندان خانواده‌های نیازمند به منظور شرکت در کلاس‌های آنلاین و ... نیز از برنامه‌های مهم گروه جهادی ما در ایام شیوع کروناست.

وی با تأکید بر اینکه اداره گروه‌ جهادی با هزینه‌های شخصی بسیار سخت و دشوار است، تصریح کرد: متأسفانه تاکنون هیچ مسئول و نهادی گروه جهادی سفیران نور را در کمک به محرومان و نیازمندان یاری نکرده و هیچ بودجه‌ای در اختیار ما قرار نگرفته است. کمک به نیازمندان با دست خالی به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

روشناس به ذکر خاطره‌ای از دوران خدمت‌رسانی خود به محرومان پرداخت و بیان کرد: بهترین خاطره‌ای که هیچ‌گاه از ذهن اعضای گروه ما بیرون نمی‌رود، خدمت به محرومان در قالب برپایی اردوی جهادی و حضور در یکی از روستاهای دورافتاده استان بود. تمامی اعضای گروه جهادی سفیران نور با یک مینی‌بوس به این روستا سفر کردیم و بعد از دو ساعت حرکت و به دلیل شرایط بد جاده‌ای، پیاده شده و با وانت به سمت محل مورد نظر حرکت کردیم. پس از یک ساعت پیمودن مسافت طولانی به روستا رسیدیم. چند خانوار در آنجا در شرایط سختی زندگی می‌کردند. به یاد دارم که بچه‌های این روستا در عمر خود ماکارونی ندیده بودند و فکر می‌کردند که ماکارونی نوعی چوب است. آن‌ها حتی آب‌نبات چوبی ندیده بودند و قشر خیلی ضعیفی بودند. پدر خانواده به ما گفت که من اگر پسرم را برای خرید به روستای پائین‌تر بفرستم، رفت و برگشت او با پای پیاده یک روز به طول می‌انجامد. این مسئله تأثیر فراوانی در روحیه بچه‌ها داشت وهیچ‌گاه آن را فراموش نمی‌کنند.

انتهای پیام
captcha