حمله اسرائیل به زیرساخت‌های حیاتی در غزه و تداوم انفعال جامعه جهانی
کد خبر: 3972140
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۷
هشتمین شب ملتهب در فلسطین:

حمله اسرائیل به زیرساخت‌های حیاتی در غزه و تداوم انفعال جامعه جهانی

رژیم صهیونیستی امروز به زیرساخت‌های حیاتی از جمله وزارت بهداشت در غزه حمله کرد. در مقابل گروه‌های مقاومت نیز با موشکباران به این اقدامات پاسخ دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، حملات گسترده رژیم صهیونیستی علیه غزه درحالی‌که هشتمین روز خود را پشت سر گذاشته است که اهداف غیرنظامی و زیرساخت‌های عمده نوار غزه مورد هجوم قرار گرفته است.

این حملات با استفاده از نیروی هوایی توپخانه و نیروی دریایی اسرائیل انجام شده و در اثر آن تاکنون ده‌ها نفر شهید و صدها نفر زخمی شده‌اند.

بر مبنای آخرین آمارها  تا کنون 200 نفر در حملات اسرائیل به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که از این میان 59 نفر آن‌ها کودک، 35 نفر زن و 15 نفر نیز از سالخوردگان بوده‌اند. همچنین 1305 نفر نیز در این حملات مجروح شده‌اند.

 حملات اسرائیل به زیرساخت‌های حیاتی در نوار غزه و پاسخ گروه‌های مقاومت

 الجزیره گزارش داد: وزارت بهداشت غزه امروز در اقدامی جنایتکارانه و ناقض قوانین بین‌المللی از سوی اسرائیل مورد حمله قرار گرفت.

یوسف ابوریش، سرپرست وزارت بهداشت در غزه، حمله به ساختمان وزارت، و همچنین هدف قرار دادن گروه‌های پزشکی در غزه را جنایت قبیحی خوانده است که با اهداف متوقف کردن اقدامات انسانی این وزارت در نجات جان زخمیان و ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان در غزه انجام می‌شود.

وی همچنین از توقف کامل فعالیت آزمایشگاه مرکزی این وزارت بر اثر حمله رژیم صهیونیستی خبر داده است که تنها مرجع رسیدگی و بررسی شیوع بیماری کرونا در باریکه غزه محسوب می‌شود.

حمله اسرائیل به زیرساخت‌های حیاتی در غزه و تداوم انفعال جامعه جهانی

وزیر بهداشت فلسطین نیز بمباران ساختمان وزارت بهداشت در غزه را محکوم کرده و خواهان توقف فوری خونریزی‌ها شده است.

 از سویی هلال‌ احمر قطر نیز اعلام کرده است که مقر این سازمان در غزه از سوی رژیم اشغالگر قدس مورد هجوم قرار گرفته و ویران شده است.

این سازمان اعلام کرده است که حمله به مقر هلال احمر قطر در غزه اقدامی ناقض قوانین بین‌المللی می‌باشد و تأکید کرده است که فعالیت‌های خود در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مجروحان و آسیب دیدگان حملات اخیر اسرائیل را ادامه خواهد داد.

همچنین هواپیماهای شناسایی اسرائیل ساختمان وزارت اوقاف واقع در محدوده مجمع انصار را نیز مورد حمله قرار داده است همچنین یک ساختمان موقوفه در منطقه انصار در غرب نوار غزه نیز توسط حملات اسرائیل کاملاً ویران شده است.

دفتر شرکت‌های غیرنظامی و برخی مؤسسات اجتماعی، مقر صندوق حمایت از یتیمان و اداره کل امور زنان وزارت نیز در این ساختمان قرار داشت.

وزارت کشور اعلام کرده است که رژیم اشغالگر قدس برای هشتمین روز متوالی از زمین، هوا و دریا در حال ریختن بمب و موشک بر سر مردم غیرنظامی و ویران کردن ساختمان‌های مسکونی است.

در برابر گردان‌های قسام به اسرائیل هشدار داده‌اند که تداوم حملات این رژیم به مناطق مسکونی منجر به عملیات انتقام علیه اهداف اسرائیلی خواهد و این رژیم را از اعمال خود پشیمان خواند ساخت.

گروهای مختلف مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات اسرائیل اقدام به موشک‌باران مناطق جنوبی اسرائیل، شهرک‌های حاشیه نوار غزه، عسقلان اسدود، تل‌آویو و حومه و همچنین برخی پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌ها از جمله رعیم، حتسور و پایگاه هوایی تل نوف را با موشک و راکت مورد حمله قرار داده‌اند.

رادیوی ارتش اسرائیل اعلام کرده است که از ابتدای عملیات بیش از 311 اسرائیلی بر اثر حملات موشکی از نوار غزه به شهرهای اسرائیل مجروح شده‌اند.

تداوم ناآرامی‌ها در داخل مرزهای اسرائیل

برخی از منابع نیز خبر داده‌اند ارتش اسرائیل به ساکنان برخی مناطق در مجاورت مرز اردن هشدار داده تا به دلیل خطر نفوذ عناصر مسلح از اردن به اسرائیل از خانه‌های خود خارج نشوند.

حمله اسرائیل به زیرساخت‌های حیاتی در غزه و تداوم انفعال جامعه جهانی

 فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی نیز با برگزاری تظاهرات و تجمع به مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند.

امروز بیش از 3500 نفر برای اعلام همبستگی با مسجدالاقصی و غزه در شهر ام فحم تظاهرات کردند. از طرفی ساکنان محله شیخ جراح نیز اعلام کرده‌اند سوی شهرک‌نشینان مبنی تهدید به آتش‌زدن خانه‌های خود شده‌اند.

 ارتش اسرائیل با قرار دادن بلوک‌های سیمانی محله شیخ جراح را مسدود کرده است و همچنین از سفر یک هیئت فلسطینی به شهرهای حیفا و لد نیز جلوگیری کرده است.

 ناتوانی جامعه جهانی از متوقف کردن تجاوزات اسرائیل

 وزیر امور خارجه آمریکا از اقدامات گسترده دیپلماتیک به منظور بازگرداندن آرامش به منطقه خبر داده است. وی در تماس‌های متعدد از جمله گفت‌وگوی تلفنی با وزرای امور خارجه اردن، قطر مصر، تونس و دیگر شرکای بین‌المللی این کشور در منطقه، از تمام طرف‌های خواسته است تا همراه با ایالات‌ متحده در برقراری آرامش و آتش‌بس با استفاده از دیپلماسی تلاش کنند. این در حالی است که آمریکا در شورای امنیت و علیرغم موافقت تمام اعضا، مانع از صدور بیانیه‌ای شد که از طرفین درگیر می‌خواست تا هرچه زودتر زمینه توقف جنگ را فراهم آورند. 

حمله اسرائیل به زیرساخت‌های حیاتی در غزه و تداوم انفعال جامعه جهانی

سخنگوی دولت فرانسه نیز از تلاش این کشور به همراه مصر، اردن و آلمان برای توقف درگیری‌ها و برقرار ری آتش‌بس خبر داده این در حالی است که مرکل در تماس با نتانیاهو بر حق اسرائیل بر دفاع از خود تأکید کرد و در عمل از موضع اسرائیل در این درگیری پشتیبانی کرد. رئیس‌جمهور ترکیه نیز با محکومیت اقدامات اسرائیل اعلام کرد که سران این کشور به کشتار افتخار می‌کنند و تأکید کرد مردم ترکیه در کنار فلسطینیان خواهند بود.

انتهای پیام
captcha