از راهپیمایی سحرگاهی کرانه باختری تا خسارت 61 میلیون دلاری اسرائیل از موشک‌های غزه
کد خبر: 3972180
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
جدیدترین تحولات در فلسطین؛

از راهپیمایی سحرگاهی کرانه باختری تا خسارت 61 میلیون دلاری اسرائیل از موشک‌های غزه

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه و پاسخ راکتی مقاومت، راهپیمایی‌های سحرگاه امروز کرانه باختری در حمایت از مقاومت و گزارش روزنامه عبری زبان از خسارات صهیونیست‌ها طی هشت روز از آغاز جنگ از تازه‌ترین اخبار مربوط به تحولات جاری در فلسطین است.

 به گزارش ایکنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای نهمین روز متوالی به بمباران باریکه غزه ادامه داده و در نخستین ساعات از صبح امروز سه‌شنبه، 28 فروردین خانه‌ها و اماکن دولتی را هدف گرفتند.
در یکی از این حملات، ساختمانی در نزدیکی آژانس آوارگان آنروا(آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) و منطقه دانشگاه‌های غزه بمباران شد و جنگنده‌های رژیم اشغالگر سحرگاه امروز در بیش از 50 نوبت مناطق شرق و شمال شهر غزه را هم بمباران کردند که یکی از این حملات طبقات بالایی از یک ساختمان مسکونی شلوغ در محله النصر غزه را با موشک هدف گرفت.
رژیم صهیونیستی شب گذشته نیز ساختمان نهاد دولتی مجمع انصار در محله الکتیبه در غرب شهر غزه و یک آپارتمان محل دفتر امور اسرای فلسطینی را بمباران کرده بود.
قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز امروز ساحل شهر غزه را گلوله‌باران کردند.
شدت بمباران‌های هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در شبی که گذشت به نسبت شب‌های قبل کم‌تر بود؛ اما همچنان ادامه دارد و گزارش‌ها حاکی از به بن‌بست رسیدن مذاکرات برای ایجاد آتش‌بس میان مقاومت و رژیم صهیونیستی است.

از راهپیمایی سحرگاهی کرانه باختری تا خسارت 61 میلیون دلاری اسرائیل از موشک‌های غزه
بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت در غزه، تاکنون 212 فلسطینی از جمله 61 کودک و 36 زن در حملات رژیم صهیونیستی به غزه طی یک هفته اخیر (از دوشنبه، دهم مه) کشته و بیش از 1400 نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.
از سوی دیگر گروه کتائب القسام، شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد که منطقه نتیفوت را در نخستین پاسخ به حملات سحرگاه امروز رژیم صهیونیستی بمباران کرده است.
تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از زخمی شدن یک نظامی صهیونیست بر اثر شلیک گلوله خمپاره به یکی از پایگاه‌های این رژیم در منطقه غلاف غزه (مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی) خبر داد.
سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی شامگاه دوشنبه ویدئویی را از شلیک خمپاره به سمت جمعی از نظامیان اشغالگر در منطقه غلاف غزه منتشر کرد.
گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و جهاد اسلامی از ابتدای درگیری‌های جاری 3350 موشک به سمت شهرها و پایگاه‌های رژیم صهیونیستی شلیک کرده است که به اذعان ارتش رژیم صهیونیستی تا به امروز بالاترین میزان شلیک موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی بوده است.
از سوی دیگر کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تماس با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آتش‌بس حمایت کرد؛ اما تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که نتانیاهو گفته برای تکمیل هدف این عملیات مصمم است.

از راهپیمایی سحرگاهی کرانه باختری تا خسارت 61 میلیون دلاری اسرائیل از موشک‌های غزه
منابع رژیم صهیونیستی می‌گویند نتانیاهو دو تا سه روز دیگر به حملات خود ادامه خواهد داد تا با رسیدن به دستاوردی نظامی برنده از میدان خارج شود.
رسانه‌های آمریکایی هم می‌گویند که بایدن به اسرائیل فرصت نهایی برای دستیابی به آتش‌بس در غزه نداده است.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه بعد از یک نشست امنیتی کابینه خود گفت که تصمیم دارد به حمله علیه غزه ادامه دهد.

او گفت: هدف قرار دادن مواضع را در غزه ادامه خواهیم داد. این عملیات را هر اندازه که برای بازگرداندن آرامش لازم باشد، ادامه خواهیم داد.

«ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس هم دوشنبه شب به رژیم صهیونیستی هشدار داد چنانچه بلافاصله بمباران خانه‌های مسکونی متوقف نشود، گروه‌های مقاومت بار دیگر بمباران تل‌آویو را از سرگرفته و آن را در تیررس موشک‌های خود قرار خواهد داد.

هزاران فلسطینی در کرانه باختری در حمایت از مقاومت غزه شعار سر دادند

از سوی دیگر هزاران فلسطینی سحرگاه امروز سه‌شنبه پس از اقامه نماز صبح در خیابان‌های شهرهای نابلس و طولکرم در حمایت از غزه و مخالفت با حملات اسرائیل راهپیمایی کردند.
شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها، شعارهایی را در حمایت از مقاومت فلسطین و محکومیت جرایم رژیم صهیونیستی و جانبداری آمریکا از این رژیم سر دادند.

تظاهرات‌کنندگان از محمد الضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس خواستند که موشک‌های بیشتری به سمت اسرائیل شلیک کنند.
در انتفاضه مردمی کرانه باختری علیه رژیم صهیونیستی از هفتم ماه مه جاری 22 فلسطینی شهید و صدها نفر زخمی شدند.
رژیم صهیونیستی نیز تاکنون به هلاکت 10 صهیونیست و زخمی شدن صدها نفر دیگر در حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی از غزه به سرزمین‌های اشغالی اعتراف کرده است.

گزارش عبری: اسرائیل طی 8 روز، 61 میلیون دلار از موشک‌های غزه خسارت دیده است

بر اساس یک گزارش رژیم صهیونیستی، خسارت مستقیم ناشی از شلیک موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل طی 8 روز برابر است با کل خساراتی که در تجاوز سال 2014 رژیم صهیونیستی به غزه موسوم به عملیات الجرف الصامد(تیغه حفاظتی) طی 50 روز به اسرائیل وارد شد.

روزنامه عبری‌زبان یدییوت آحارونوت عصر دوشنبه گفت که بیش از چهار هزار صهیونیست تاکنون گزارش داده‌اند که در حملات موشکی از غزه از دهم ماه مه جاری تاکنون به خانه‌ها، خودروها و اثاثیه منزل و دیگر اموالشان خسارت قابل توجه وارد شده است.

همچنین چندین کارخانه، انبار کالاهای شرکت‌ها و مناطق زراعی خصوصی در منطقه همجوار نوار غزه به دلیل آتش‌سوزی‌های ناشی از پرتاب موشک از غزه، خسارات سنگین دیده‌اند.

از راهپیمایی سحرگاهی کرانه باختری تا خسارت 61 میلیون دلاری اسرائیل از موشک‌های غزه

در عملیات نظامی جاری طی هشت روز گذشته، 3500 فروند موشک از نوار غزه شلیک شده در حالی که در کل عملیات پنجاه روزه الجرف الصامد قریب به 4500 فروند موشک به سمت اسرائیل پرتاب شده است.

در عملیات الجرف الصامد میزان خسارات وارده به اموال خصوصی در اسرائیل به 61 میلیون دلار رسید.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، در عملیات جاری 100 خانواده صهیونیست از آپارتمان‌های خود که با موشک‌های مقاومت تخریب شده است، به هتل‌ها پناه بردند.

هزینه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی جاری نیز تاکنون به طور روزانه به حدود 37 میلیون دلار رسیده است.

بنا بر این گزارش، هزینه هشت روز جنگ تاکنون به 293 میلیون دلار رسیده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha