وحشت صهیونیست‌ها از رابطه ارگانیک و اتحاد مقاومت با ساکنان سرزمین‌های اشغالی است
کد خبر: 3972191
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
سیدهادی سیدافقهی:

وحشت صهیونیست‌ها از رابطه ارگانیک و اتحاد مقاومت با ساکنان سرزمین‌های اشغالی است

کارشناس مسائل منطقه شکاف‌های درونی فعال شده در اسرائیل را پدیده‌ای خطرناک‌تر از موشک‌های حماس برای صهیونیست‌ها دانست و گفت: اتفاق مهم در جریان جنگ اخیر این است که یک رابطه ارگانیک و معنادار بین جبهه مقاومت اسلامی و جبهه قیام مردمی در داخل سرزمین‌های اشغالی در حال شکل‌گیری است و این مخوف‌ترین پدیده‌ای است که رژیم صهیونیستی از آن وحشت دارد.

سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل منطقه و جهان اسلام، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تحولات اخیر فلسطین و حیرت صهیونیست‌ها از توان نظامی مقاومت گفت: در چند نبرد بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها تقریباً ثابت شد که نیروهای مقاومت و جهادی اعم از حماس و جهاد اسلامی، در حوزه موشکی، پهپادی، تاکتیک‌های رزمی و شیوه‌های نبرد خیلی پیشرفت کردند و صهیونیست‌ها هم این را می‌دانستند و برآوردهایی هم براساس شیب ملایم تحول توان نظامی مقاومت اسلامی داشتند اما در نبرد اخیر نه فقط خود صهیونیست‌ها بلکه دنیا از این پیشرفت نظامی مقاومت متعجب شد.

تحقیر عرب‌های خواهان عادی سازی روابط با اسرائیل

وی ادامه داد: امروز واقعاً رژیم صهیونیستی و آمریکا غافلگیر شدند و عرب‌هایی که در حال عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها هستند، به تمام معنا تحقیر شدند چون تصور می‌کردند دیگر مقاومت و ادامه نبرد به نقطه پایان رسیده و ترامپ با طرح معامله قرن تیر خلاص به مسئله فلسطین زده است.

سیدافقهی اظهار کرد: الان رژیم صهیونیستی واقعاً درمانده شده چون نمی‌داند تا کی باید به این بمباران و کشتار ادامه دهد و اکنون جامعه جهانی علیه رژیم صهیونیستی در حال انفجار است و در پایتخت‌های کشورهای غیر عربی و غیر اسلامی تظاهرات وسیعی در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود در حالی که حکومت‌های دین فروش و بی غیرتی مانند عربستان، امارات و بحرین در همین وضعیت نیز در حال نمک پاشیدن بر زخم مردم فلسطین، مقاومت و خانواده‌های آسیب‌دیده فلسطینی هستند و با کمال وقاحت می‌گویند ما دیگر نمی‌خواهیم کاری به «جرثومه» و «لجنی» به نام فلسطین داشته باشیم و به دنبال رابطه دوستانه با اسرائیل هستیم و حتی در این رابطه سرود ساختند.

تغییر معادلات توازن قوا در پایان جنگ اخیر

سیدافقهی درباره انتهای نبرد اخیر و تبعات ناشی از آن گفت: این ماجرا به اتفاقات جدید و تغییر در معادلات توازن قوا و قوانین بازدارندگی می انجامد. اتفاق مهمی که افتاده این است که یک رابطه ارگانیک و معنادار بین جبهه مقاومت اسلامی و جبهه قیام مردمی در داخل سرزمین‌های اشغالی در حال شکل‌گیری است و این مخوف‌ترین پدیده‌ای است که رژیم صهیونیستی از آن وحشت دارد. زیرا رژیم صهیونیستی با لطایف الحیلی عرب‌های 1948 را در قدس، حیفا، یافا، عکا، اللد و مناطق دیگر را آرام نگه داشته بود و حتی آنها در پارلمان نماینده داشتند ولیکن قیام‌ها و درگیری‌های رویارو و در برخی مناطق کاربرد سلاح در برابر نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی باعث رعب و وحشت صهیونیست‌ها شده است زیرا نشان می‌دهد عرب‌های 48 به مین‌ها و بمب‌های متحرک تبدیل شده‌اند.

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: این اتفاقات در کنار عملی شدن تهدید محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس، مبنی بر موشکباران سرزمین‌های اشغالی رأس ساعت 6در صورت عدم خروج صهیونیست‌ها از مسجد الاقصی، که در ابتدا با تمسخر صهیونیست‌ها مواجه شد، رژیم صهیونیستی را دچار شوک عجیبی کرد لذا این اتحاد و رابطه ارگانیکی می‌تواند تحولات بسیار زیادی را در سرزمین‌های اشغالی در حوزه‌های اجتماعی، امنیتی، نظامی و سیاسی رقم بزند.

مانعی به نام محمود عباس

وی ابراز کرد: در این میان تنها قطعه‌ای که هنوز متأسفانه به نحو مطلوبی در کنار مردم فلسطین قرار نگرفته، محمود عباس است که خیانت را به اوج رسانده است و در حالی که کشتار صهیونیست‌ها به شدت رو به افزایش است و سراسر فلسطین در اعتراض و راهپیمایی است، تشکیلات خودگردان تظاهرکنندگان در رام الله را زندانی می‌کند و شخصیت‌های سیاسی حماس و جهاد اسلامی و جوانان انقلابی را که به دنبال اعتراض هستند، دستگیر می‌کند.

سیدافقهی اظهار کرد: محمود عباس امروز باید توافقنامه همکاری‌‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی لغو کند اما مرثیه‌خوانی می‌کند و یا از شورای امنیت تقاضای تشکیل جلسه می‌کند در حالی که همه به خوبی می‌دانند شورای امنیت به هر جمع‌بندی علیه رژیم صهیونیستی برسد آمریکا آن را وتو می‌کند. به اعتقاد من مردم فلسطین باید تکلیف خود را با محمود عباس روشن کنند و اقدامات او در این شرایط آتش و خون خیانت آشکار است.

وی یادآور شد: متأسفانه مسئله فلسطین از بیماری‌های مزمن رنج می‌برد و یکی از مهم‌ترین آنها، همین گسل و شکاف ژله‌ای است که روز به روز هم عمیق‌تر می‌شود و این هم به خاطر وجود افرادی مانند محمود عباس و باند تبهکارش در سازمان فتح و تشکیلات خودگردان است. این حق مسلم ملت فلسطین است که پس از 15 سال یک مجلس ملی تشکیل دهند و انتخابات شفاف و سالمی برگزار کنند اما محمود عباس تحت فشار آمریکا، اسرائیل و عربستان است زیرا هزینه‌های تشکیلات خودگردان را عربستان، امارات و قطر می‌دهند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: امروز اگر کرانه غربی قیام کند رژیم صهیونیستی واقعاً مستاصل می‌شود ولی متأسفانه اقدامات آنها شامل یک سری تظاهرات محدود و بعضاً اقدامات مسلحانه انفرادی است و اگر هم اقدام جدی بخواهد صورت بگیرد محمود عباس و تشکیلات خودگردان مانع آن می شوند.

شکاف‌های درونی اسرائیل؛ پدیده‌ای خطرناک‌تر از موشک‌های حماس

سیدافقهی درباره واکنش نهادها و مجامع اسلامی و بین‌المللی گفت: امروز آمریکا کاملاً دست صهیونیست‌ها را برای هر نوع جنایتی باز گذاشته است و همه این نهادها؛ اعم از سازمان همکاری‌های اسلامی و اتحادیه عرب و سازمان ملل و مجامع حقوق بشری کاملاً سکوت کرده‌اند چون دست اینها در دست رژیم صهیونیستی است و روند عادی‌سازی گواه این سکوت است. با این وجود به اعتقاد من در نهایت هر اتفاقی بیفتد به نفع فلسطین می‌شود چون اکنون دست برتر با فلسطینی‌ها و مقاومت است و مقاومت آسیب‌های جدی به تأسیسات نظامی و رژیم صهیونیستی زده است و تل آویو با بیش از 500 موشک بمباران شده است که البته ابعاد این تخریب‌ها با سانسور رسانه‌ای مخفی مانده است اما بسیاری از ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواهان خروج از اسرائیل شده‌اند و این شکاف در درون جامعه اسرائیل بسیار جدی است و وحشت این پدیده بدتر از موشک‌های حماس است.

سیدافقهی تأکید کرد: جامعه اسرائیل مانند توپ چهل تیکه از اقوام و نژادهای مختلف هستند که تضادها و شکاف‌های زیادی بین آنها وجود دارد که در ظاهر دولت ـ ملت تشکیل داده‌اند اما دولت ـ ملت واقعی فلسطین است که ده‌ها سال ها مرز، پرچم، پول رسمی و گذرنامه داشته است و صهیونیست‌های قدیمی مانند آریل شارون، اسحاق رابین، موشه دایان و گلدا مایر با گذرنامه فلسطینی و با خط عربی جابجا می‌شدند اما امروز برخی از این حکومت‌های عربی خلیج فارس با وقاحت می‌گویند اصلاً چیزی به نام فلسطین وجود نداشته است در حال که عمر درخت‌های اطراف مسجدالاقصی از عمر این دولت‌های عربی بیشتر است.

راهکار رفراندوم چه زمانی عملیاتی می شود؟

سیدافقهی درباره اینکه وضعیت فعلی سرزمین‌های اشغالی تا چه اندازه نویدبخش تحقق راهکار رفراندوم است، گفت: راهکار رفراندوم اصلاً یک شعار نیست و در سازمان ملل ثبت شده است و سازمان ملل هم با آن مخالفت نکرد و جمهوری اسلامی توانست زبان آنها را ببندد. از نظر جمهوری اسلامی طرح «دو دولت» کاملاً مردود است زیرا این طرح به معنی به رسمیت بخشیدن یک رژیم اشغالگر، تروریست و کودک‌کش است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی از زبان مقام معظم رهبری بیان می‌کند اگر دنیا دموکراسی و حقوق بشر را قبول دارد بهترین و عادلانه‌ترین طرح حل مسئله فلسطین، برگزاری رفراندوم آن هم با حضور همه مردم فلسطین اعم از یهودی های قدیمی، مسلمانان و مسیحیان و آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های مختلف، است چون اینها ساکنان اصلی هستند نه صهیونیست‌هایی که از نقاط مختلف دنیا به این منطقه آورده شده‌اند.

سیدافقهی درباره موانع تحقق راهکار رفراندوم گفت: این راهکار موانع زیادی دارد و رژیم صهیونیستی به این مسئله تن نخواهد داد اما اگر قدرت و توان بازدارندگی بین مقاومت اسلامی و رژیم صهیونیستی شکننده شود و ضریب تاب آوری رژیم صهیونیستی به حداقل خود برسد به نحوی که نتواند جامعه خود را حفظ کند، موقع ارائه راه حل سیاسی است و آن زمان راه حل حماس و مقاومت اسلامی، رفراندوم است و کسی هم در آن وضعیت قدرت مخالفت با این طرح را ندارد. در اجرا هم سازمان ملل، اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی و احزاب و گروه‌های داخل فلسطین می‌توانند ناظر و نماینده بگذارند و رفراندوم برگزار شود لذا فلسفه این راهکار کاملا منطقی، دموکراتیک و علمی است و کسی هم نمی‌تواند با آن مخالفت کند.

انتهای پیام
captcha