عذرخواهی سفیر چک در کویت از اعلام حمایت از رژیم صهیونیستي
کد خبر: 3972197
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

عذرخواهی سفیر چک در کویت از اعلام حمایت از رژیم صهیونیستي

پس از اعتراض شدید مردم و سیاستمداران کویت به اعلام حمایت سفیر جمهوری چک از رژیم صهیونیستی، وی مجبور به عذرخواهی از مردم این کشور شد.

عذرخواهی سفیر چک در کویت از اعلام حمایت از رژیم صهیونیستي

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، مارتین دووراک، سفیر چک در کویت در پی خشم گسترده  مردم از اعلام حمایت از رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرد.

سفارت چک در کویت نامه عذرخواهی سفیر را منتشر کرد که در آن وی اعلام کرد: «من از انتشار تصویری از پرچم اسرائیل در صفحه شخصی خود که منجر به خشم و نارضایتی قابل درک در میان بسیاری از مردم به خاطر اوضاع شدیدا فاجعه‌بار در غزه شد، به شدت ابراز تأسف می‌کنم».

دووراک اعلام کرد کرد که رفتار وی نسبت به دوستان مسلمان و کویتی خود از روی عدم حس همدردی بوده است.

وی افزود: من می‌خواهم از همه کویتی‌ها و فلسطینی‌ها و از همه کسانی که به دلیل این رفتار احساسشان جریحه‌دار شده عذرخواهی کنم.

سفیر چک با ابراز همدردی با رنج فلسطینیان گفت که قصد نداشته به قربانیان بی‌گناه فلسطینی بی‌احترامی کند. دوراک تأکید کرد که در تمام مدت کار خود در کویت مشتاقانه به دنبال برقراری بهترین روابط بین دو کشور بوده و وی هرگز نسبت به مسلمانان، اعراب یا سایر اقوام منطقه نفرتی نداشته است.

گفتنی است، سفیر چک چند روز قبل عکسی از خود را منتشر کرد که در پس زمینه آن مسجدی در کویت دیده می‌شود. همچنین در گوشه عکس پرچم اسرائیل به چشم می‌خورد که روی آن نوشته شده بود: «من در کنار اسرائیل ایستاده‌ام».

این اقدام، موجی از خشم شدید در محافل مردمی کویت را برانگیخت که نارضایتی خود را از این رفتار در شبکه‌های اجتماعی ابراز داشتند و خواستار اخراج وی از کویت شدند.

وزارت امور خارجه کویت دووراک را برای توضیح درباره این اقدام احضار و این اقدام را شدیدا محکوم کرد.

انتهای پیام
captcha