تداوم جنایات اسرائیل و ناتوانی شورای امنیت در حل مسئله فلسطین
کد خبر: 3972373
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
نهمین روز درگیری‌ها در فلسطین اشغالی:

تداوم جنایات اسرائیل و ناتوانی شورای امنیت در حل مسئله فلسطین

درگیری‌ها در فلسطین اشغالی در حالی نهمین روز خود را سپری کرد که حملات اسرائیل و پاسخ‌های مقاومت ادامه داشت. با وجود جنایات اسرائیل در حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌های نوار غزه جامعه جهانی تا کنون از انجام اقدام موثری برای توقف حملات این رژیم ناتوان بوده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره از ابتدای این جنگ تاکنون بر اثر حملات اسرائیل 213 نفر به شهادت رسیده‌اند که در میان آن‌ها 61 کودک، 35 زن و 16 نفر سال‌خورده هستند علاوه بر این تا ظهر امروز 1442 نفر نیز مجروح شده‌اند.

پس از 9 روز از آغاز درگیری‌ها در فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات خود در هدف قرار دادن غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در نوار غزه ادامه می‌دهد.

دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که در میان مجروحان 400 نفر کودک و 270 نفر زن هستند و همچنین تصریح کرده است که مجروحانی که به بیمارستان‌های نوار غزه انتقال یافته‌اند، از نظر شدت جراحات در سطوح مختلفی قرار دارند.

 از این میان حال 50 نفر وخیم و 340 نفر نیز جراحت‌های جدی یا متوسط برداشته‌اند. 400 نفر مورد اصابت ترکش و 105 نفر نیز از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفته‌اند.

شهرهای مختلف کرانه باختری امروز سه‌شنبه همراه با قدس و سرزمین‌های اشغالی 1948 در حمایت از غزه دست به تظاهرات گسترده زدند. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش می‌دهد که گسترده‌ترین تظاهرات در شهرهای رام الله، بیره، الخلیل، بیت لحم و نابلس برگزار شد.

تظاهرات‌کنندگان با سردادن شعارهایی حمایت قاطع خود را از مردم و مقاومت فلسطین در غزه اعلام کردند. نظامیان اسرائیلی با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند.

در برخی شهرها از جمله رام الله و بیره نیز درگیری مسلحانه بین فلسطینیان و اشغالگران اسرائیلی گزارش شده است. گزارش‌ها حاکی از به شهادت رسیدن 3 نفر در درگیری با نظامیان صهیونیست می‌باشد.

اعتراف ارتش اسرائیل به توان نظامی مقاومت 

نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی در نوار غزه تا چند روز دیگر ادامه دارد و اشاره کرده که وضعیت پس از آن تغییر خواهد کرد. به نظر می‌رسد نتانیاهو در صدد استفاده سیاسی از این جنایت خود می‌باشد چرا که ارتش اسرائیل قادر به نابودی توان موشکی مقاومت نخواهد بود. اگرچه الجزیره  گزارش داده است که بر مبنای اعلام کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی عملیات نظامی اسرائیل به مراحل آخر خود نزدیک شده است.

تداوم جنایات اسرائیل و انفعال جامعه جهانی

در این راستا سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که حماس و جهاد اسلامی حدود 12 هزار موشک در اختیار دارند و نابودی کامل این توان موشکی دشوار است؛ وی افزوده است که درصورتی که حماس بخواهد همچنان اسرائیل را هدف قرار دهد، از توان نظامی لازم برخوردار است.

وزیر اطلاعات اسرائیل نیز در راستای تداوم جنایت این رژیم در حق فلسطینیان اعلام کرده است که گام بعدی اسرائیل قطع برق از نوار غزه خواهد بود.

 همچنین اعلام شده است که در نهمین روز درگیری‌ها تنها از ساعت 7 صبح امروز بیش از 270 موشک و راکت از نوار غزه به اسرائیل پرتاب شده است. بنا به آمارهای موجود از ابتدای عملیات سیف القدس حدود 3 هزار موشک و راکت از نوار غزه به اسرائیل پرتاب شده است که بنا به اعلام سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی این تعداد در تاریخ اسرائیل بی‌سابقه بوده است.

 رژیم صهیونیستی امروز نیز از هوا، زمین و دریا به نوار غزه را مورد هجوم قرار داد این حملات که ساختمان‌های مسکونی، زیرساخت‌ها و خودروهای غیرنظامی را هدف قرار داده و منجر به خسارات فراوان شده است.

در برابر نیز گروه‌های مقاومت اقدام به موشک‌باران شهرهای و شهرک‌های مختلف اسرائیل و همچنین حمله به مراکز تجمع نظامی این رژیم در مرز نوار غزه کردند.

انفعال جامعه جهانی و تائید تلویحی اقدامات اسرائیل

شورای امنیت سازمان ملل پس از برگزاری سه جلسه هیچ اقدامی در راستای توقف اقدامات اسرائیل انجام نداده است.

نماینده فلسطین در شورای امنیت از جامع جهانی خواست تا برای توقف فوری جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین اقدام کند.

نماینده الجزایر در شورای امنیت نیز تصریح کرد که اعضای شورای امنیت از ابتدای درگیری‌ها تاکنون  حتی از توافق  بر سر سندی درباره بالا گرفتن تنش‌ها در غزه نیز ناتوان بوده است. و پیش‌بینی می‌شود که جلسه آینده این شورا دو روز دیگر برگزار شود.

تداوم جنایات اسرائیل و انفعال جامعه جهانی

کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان نیز با اتخاذ موضعی دوپهلو از محکومیت اقدامات اسرائیل خودداری کرده و بر حق این رژیم در دفاع از خود تأکید کرده‌اند.

در عین حال نگرانی خود از وضعیت بحرانی نوار غزه در نتیجه حملات اسرائیل و همچنین هدف قرار گرفتن غیرنظامیان ابراز کرده‌اند.

با این حال گزارش‌ها حاکی از آن است که تمام کشورهای اروپایی به جز یک کشور خواهان برقراری فروی آتش‌بس در غزه و رسیدی فوری به وضعیت مجروحان و آسیب دیدگان حملات اسرائیل هستند.

 مصر و اردن نیز بر تلاش‌های خود برای برقراری آتش‌بس فوری افزوده‌اند.

رئیس‌جمهور مصر اعلام کرده است که 500 میلیون دلار برای بازسازی غزه اختصاص خواهد داد که این عمل از سوی الازهر و همچنین مفتی اعظم این کشور مورد تقدیر قرار گرفته است و همچنین پادشاه اردن نیز دستور برپایی دومین بیمارستان صحرایی در غزه را صادر کرده است.

 شیخ الازهر نیز سکوت جامعه جهانی تداوم حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان که در سایه سکوت شرم‌آور جهانی انجام می‌شود را لکه سیاهی دیگری در کارنامه خون‌بار این رژیم غاصب خوانده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha