ترویج فرهنگ پهلوانی همراه با ترتیل و تفسیر قرآن و حدیث
کد خبر: 3973361
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
جهادگران فرهنگی دنبال می‌کنند؛

ترویج فرهنگ پهلوانی همراه با ترتیل و تفسیر قرآن و حدیث

مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی بیان کرد: در خلال احداث مجموعه فرهنگی، ورزشی و تربیتی شهید سلیمانی، هر شب به نیت یک شهید دقایقی از زمان ورزش به ذکر اهل بیت(ع) و بیان و تفسیر یک حدیث و یا آیه قرآن پرداخته می‌شود.

به گزارش ایکنا، گروه جهادی مکتب شهید سلیمانی(قسم) از سال 1395 شکل گرفته و تاکنون سعی داشته در حد توان در رسیدگی به محرومان و مردم مستضعف کوشا باشد و در هر نقطه از کشور که نیاز به امداد و کمک بوده مانند زلزله کرمانشاه و یا سیل پل دختر و خوزستان و یا در سیستان و بلوچستان و یا در زلزله سی‌سخت به یاری هموطنان خود بشتابد.

این مجموعه در رسیدگی به خانواده شهدا نیز کوتاهی نکرده و در حد توان خود در رسیدگی به خانواده‌های شهدای جنگ تحمیلی، جانبازان، شهدای مدافع حرم و شهدا و جانبازان مظلوم مدافع حرم تیپ فاطمیون که بر گردن پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی حق بزرگی دارند، کوشا باشد.

گروه جهادی مکتب سلیمانی(قسم) در موضوعاتی همچون بسته‌های معیشتی، تهیه جهیزیه، کمک‌هزینه‌های اجاره مسکن، حوزه بهداشت و درمان، اطعام نان به صورت ماهیانه در مناطق محروم کشور، عمران و بازسازی منازل و ... فعالیت داشته و دارد. یکی از فعالیت‌های این گروه در حوزه فرهنگی و رسیدگی به امور جوانان در حوزه فرهنگ و ورزش است.

سیدحامد موسوی، مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به ضرورت ورود جهادگران به حوزه رفع نیازهای فرهنگی اظهار کرد: با توجه به استقرار این گروه در محدوده غرب تهران و نیاز منطقه به ایجاد فضایی با رویکرد فرهنگی برای رسیدگی به امور ورزشی جوانان توأم با ایجاد فضای فرهنگی و تربیتی، گروه جهادی مکتب سلیمانی(قسم) اقدام به ایجاد یک مجموعه فرهنگی، ورزشی و تربیتی کرد و در راستای ابراز احترام به مرد میدان انقلاب و شهید قدس حاج قاسم سلیمانی، این مجموعه را به نام ایشان نام‌گذاری کرد.
ارسال نشود/////ورود جهادگران به حوزه رفع نیازهای فرهنگی / مکتب سلیمانی و ایجاد مجموعه فرهنگی، تربیتی

وی افزود: انتخاب محل احداث این مجموعه فرهنگی و ورزشی با توجه به رویکرد گروه در هم‌راستا بودن نشر فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در فضای مسجد در نظر گرفته شد که با حمایت اعضای هیئت‌امنا و توجه حجت‌الاسلام خسروی، امام جماعت مسجد به امور فرهنگی و همچنین، کمک و تشویق اعضا و نمازگزاران مسجد، محل احداث آن در مسجد شهید بهشتی واقع در اتوبان حکیم غرب، ورودی پارک نهج‌البلاغه در طبقه زیرین مسجد شهید بهشتی اختصاص یافت.

موسوی بیان کرد: این مجموعه در پاییز سال 1399 از سوی مسئول واحد عمرانی گروه برادر جهادگر حاج حسین مصری روستا اقدام به فعالیت عمرانی کرد و بعد از طی شش ماه و با هزینه‌های سنگین عمرانی که همگی از هزینه‌های شخصی خود اعضای گروه تأمین شد، روند ساخت ادامه پیدا کرد که البته هم‌اکنون گروه جهادی مبلغی حدود 70 میلیون تومان از هزینه‌های ساخت این مجموعه فرهنگی و ورزشی را مقروض است که امیدواریم به لطف خدا و با کمک خیرین با موقوفات و نذورات فرهنگی، این مشکل نیز مرتفع شود.

مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی گفت: در ادامه نیز با کمک مسئولان واحد فنی گروه جهادی مکتب سلیمانی(قسم)، جهادگرانی همچون سیدمحمد مداح، محمود قربانی، مانی منوچهری، رضا دهشیری، محمد اسماعیلی، کمیل گوهریان، وحید حبیب نسب، رضا اویسی، مهران مراد و ... روند تأسیساتی، ساخت تجهیزات ورزشی، آموزشی و تکمیل مجموعه ادامه پیدا کرد و در رمضان 1400 به لطف خداوند کار این پروژه در فاز اول به اتمام رسید و شروع به بهره‌برداری کرد.

وی ادامه داد: مجموعه فرهنگی، ورزشی و تربیتی شهید سلیمانی دارای دو بخش است. بخش اول قسمت زورخانه شهید سلیمانی است که برای احیای ورزش ملی و کمک به نشر ورزش، فرهنگ و منش پهلوانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است، ما نیمی از فضای مجموعه را به ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اختصاص داده‌ایم که به لطف خدا با استقبال زیادی از نونهالان، نوجوانان، جوانان و میانسالان و بزرگسالان منطقه مواجه شده است و از رده سنی پنج سال تا 50، 60 و 70 سال نیز در این ورزش شرکت می‌کنند.

موسوی بیان کرد: اعضای گروه جهادی مکتب سلیمانی هشت گوشه گود زورخانه را در هنگام احداث به تربت سیدالشهدا(ع) متبرک کرده و یک تکه از سنگ ایوان نجف حرم امیرالمؤمنین(ع) را نیز برای تبرک گود، در بالای گود زورخانه نصب شده است.

ارسال نشود/////ورود جهادگران به حوزه رفع نیازهای فرهنگی / مکتب سلیمانی و ایجاد مجموعه فرهنگی، تربیتی

مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی بیان کرد: در خلال ورزش زورخانه‌ای و در راستای نیل به اهداف گروه و ساخت مجموعه، کار فرهنگی نیز صورت گرفته و ورزش در هر شب به نیت یک شهید انجام گرفته و دقایقی از زمان ورزش به ذکر اهل بیت(ع) و بیان و تفسیر یک حدیث و یا آیه قرآن پرداخته می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در جمع ورزشکاران خود از حضور مهدیار شیرازی، نوجوان حافظ کل قرآن کریم نیز بهره می‌بریم و در بعضی از جلسات ایشان با ذکر آیه‌ای از کلام خدا دقایقی را پیرامون تفسیر آیه ایراد سخن می‌کنند.

موسوی اظهار کرد: قسمت دوم این مجموعه بخش ورزش‌های آمادگی جسمانی، کشتی و ورزش‌های رزمی است که در بخش‌های مختلف و رشته‌های متنوع در روزهای زوج و فرد و برای بانوان و آقایان برنامه‌‌ریزی شده تا در زمان ویژه خود هر رشته بتواند نیاز جوانان منطقه را در یادگیری رشته‌های مختلف ورزشی تأمین کند.

مدیر گروه جهادی مکتب سلیمانی در پایان تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم با احداث این مجموعه فرهنگی و ورزشی جوانان را با روح و منش پهلوانی و ورزش توأمان با اخلاق آشنا کرده و برای تربیت جوانانی صالح و سالم هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی به منظور کمک به پیشبرد اهداف کشور، نظام و انقلاب در راستای سربازی ولایت فقیه و امام زمان(عج) کوشا باشیم.

انتهای پیام
captcha