پاپ، کاردینال فیلیپین را به عضویت جماعت کلیساهای شرق منصوب کرد
کد خبر: 3976831
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

پاپ، کاردینال فیلیپین را به عضویت جماعت کلیساهای شرق منصوب کرد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان کاردینال لوئیز آنتونیو تاگله، کاردینال فیلیپین را به عضویت جماعت کلیساهای شرق واتیکان منصوب کرد.

پاپ، کاردینال فیلیپین را به عضویت جماعت کلیساهای شرق منصوب کردبه گزارش ایکنا؛ کاردینال تاگله تنها فرد افزوده شده به جماعت کلیساهای شرقی است که به اسقف‌های کاتولیک مذهب لاتین در خاورمیانه نیز کمک می‌کند. با توجه به سابقه تاگله، سمت جدید او به عنوان عضو جماعت کلیساهای شرقی که بر قلمروهای مأموریت گسترده کلیسا نظارت می‌کند دور از انتظار نبود.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در مانیل، نقش جدید تاگله در واتیکان به او این امکان را می‌دهد که همراه با دیگران و در کنار کاردینال «لئوناردو ساندری» که از سال 2014 میلادی تاکنون به عنوان رئیس این بخش خدمت می‌کند در راستای پیشبرد اهداف این ارگان گام بردارد.

اعضای این جماعت با حدود 23 کلیسای کاتولیک شرقی و جوامع در تماس مستقیم بوده و تلاش می‌کنند کلیسای جهانی کاتولیک از تنوع خود، در مراسم مذهبی و معنوی و دیگر امور اطمینان حاصل کند. این واحد همچنین اداره هشت دانشکده را در رم بر عهده داشته و هماهنگی شبکه بودجه واتیکان را که با نام اختصاری «ROACO» در زبان ایتالیایی شناخته می‌شود، نیز عهده‌دار است.

کاردینال تاگله از زمان ورود به واتیکان در فوریه سال 2020 میلادی به عضویت شورای پاپی گفت‌وگوی بین ادیان و اداره میراث میهمان رسولان (APSA) نیز درآمد که نقش بانک مرکزی واتیکان را ایفا می‌کند.

انتصاب اسقف اعظم مانیل

خبر دیگری از فیلیپین نیز حاکی است، در پی انتصاب کاردینال ادوینکلا اسقف شهر کاپیز فیلیپین به سمت اسقف اعظم کلان شهر مانیل از سوی پاپ فرانسیس، قرار است نامبرده در تاریخ 18 ژوئن در مراسم معروف به «Red hat» که در خصوص پذیرش رسمی مسئولیت قلمرو اسقفی کلان شهر مانیل است، شرکت کند و پس آن از تاریخ 24 ژوئن رسما به عنوان 33امین اسقف اعظم مانیل کار خود را آغاز خواهد کرد.

از انتصاب کاردینال ادوینکلا چندین ماه می‌گذرد؛ اما به دلیل شرایط کرونایی، تاکنون چندین‌بار تشریفات مربوط به این انتصاب به تعویق افتاده است.

سرپرست فعلی قلمرو اسقفی مانیل اسقف «پابیللو» است که پس از رفتن کاردینال تاگله از مانیل به واتیکان در ژانویه 2020، سرپرست این قلمرو اسقفی شده است.

انتهای پیام
captcha