خیرین قرآنی البرز شناسایی می‌شوند
کد خبر: 3977585
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

خیرین قرآنی البرز شناسایی می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز از شناسایی خیرین قرآنی در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: با تشکیل کمیته قرآنی در راستای فرهنگ‌سازی برنامه‌های قرآنی و جلب مشارکت خیرین اقدام خواهیم کرد.

شناسایی خیرین قرآنی البرز

حجت‌الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با تشریح برنامه‌های این نهاد از تشکیل شورای قرآنی در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این شوراهای قرآنی با هدف پیشرفت فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در همه شهرستان‌های استان تشکیل می‌شوند.

وی افزود: این شوراها با مشارکت ادارات تبلیغات اسلامی، خیران، فعالان و مدیران مؤسسات قرآن، مدیران مدارس علمیه، دانشگاه‌ها و ادارات فرهنگی و قرآنی و امامان محله تشکیل می‌شود.

این مسئول در ادامه شناسایی و معرفی خیران قرآنی را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل ذکر کرد و گفت: در همه شهرستان‌ها خیران قرآنی شناسایی و با تشکیل کمیته قرآنی در راستای فرهنگ‌سازی برنامه‌های قرآنی و جلب مشارکت خیرین اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: همچنین در روستاها خیرین قرآنی شناسایی می‌شوند و یک نفر از روستائیان که در زمینه قرآن فعالیت دارد به‌عنوان نماینده تبلیغات اسلامی تعیین می‌شود که در زمینه اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در روستای محل سکونت خود اقدام خواهد کرد.

این مسئول، شناسایی استعدادهای قرآنی در رده سنی زیر 15 سال را از دیگر برنامه‌های این اداره برشمرد و گفت: این استعدادهای قرآنی در رشته‌های حفظ، مفاهیم، تفسیر قرآن شناسایی می‌شوند و برنامه‌های آموزش قرآن برای آنها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و کاهش معضلات اجتماعی، بیان کرد: برای زندان‌ها نیز برنامه‌های آموزش قرآن داریم که این برنامه‌های آموزشی به‌صورت ویژه در زندان رجایی‌شهر هر هفته برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha