موفقیت برخی از کانون‌های مساجد در ایجاد تحول در منطقه فعالیت خود
کد خبر: 3977616
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

موفقیت برخی از کانون‌های مساجد در ایجاد تحول در منطقه فعالیت خود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با اشاره به به فعالیت‌های گسترده برخی از کانون‌ها و موفقیت آنها در ایجاد تحول در منطقه فعالیت خود گفت: کانون‌های مساجد در هر عرصه‌ای که ممکن است آسیب اجتماعی به شمار آید می‌توانند ورود کنند و مدیران لازم است با تولید فکر و ایده‌پردازی، به تناسب مناطق برنامه‌ریزی کنند.

شفافیت فعالیت کانون‌‌های مساجد در سامانه فهمابه گزارش ایکنا از خوزستان، همایش تجلیل از کانون‌های مساجد برتر خوزستان و رابطان شهرستان‌ها پیش از ظهر امروز ۲۵ خرداد در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، توضیحاتی درباره سامانه فهما ارائه کرد و گفت: کانون‌های مساجد با ثبت نام در این سامانه، فعالیت‌های خود را به ثبت می‌رسانند و از این طریق سرانه سالانه خود را دریافت می‌کنند و از حمایت مالی دبیرخانه کانون‌ها برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به مزایای سامانه فهما گفت: راه‌اندازی سامانه فهما زمینه آشنایی مدیران کانون‌ها با یکدیگر، تبادل نظر و استفاده از ایده‌ها و تجربیات یکدیگر را فراهم کرده و پل ارتباطی خوبی برای بچه‌های مسجد در سراسر کشور شده است.

همت‌پور با بیان اینکه سامانه فهما باعث شده است تا فعالیت‌ کانون‌ها را به صورت شفاف ببینیم، افزود: در حال حاضر برای ما روشن است که کدام کانون‌های مساجد در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، مدیران کانون‌های مساجد را به ثبت فعالیت‌های خود در سامانه فهما و کسب امتیاز بیشتر، تشویق کرد و گفت: قریب ۴۰ درصد بودجه کانون‌های مساجد به دلیل تلاش‌های شما برای ثبت فعالیت‌های خود افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به فعالیت برخی کانون‌های استان در زمینه تأمین بسته‌های معیشتی، بازسازی و تعمیر منازل در مناطق محروم و موفقیت آنها در ایجاد تحول در منطقه گفت: کانون‌هایی مساجد در هر عرصه‌ای که ممکن است آسیب اجتماعی به شمار آید می‌توانند ورود کنند. مدیران باید تولید فکر و ایده‌پردازی کنند و به تناسب مناطق برنامه‌ریزی داشته باشند.

به گفته همت پور، در حال حاضر ۱۱۰۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان فعالیت می‌کنند که ۸۵ هزار و ۹۵۴ نفر در این کانون‌ها عضو هستند. مجوز ۶۰۰ کانون به صورت الکترونیکی صادر شده و ۵۰۰ مجوز دیگر نیز صادر خواهد شد. مدیران کانون‌ها در مقطع سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۴۸۸ نفر، در مقطع سنی ۲۰ تا ۳۰ سال، 182 نفر و در مقطع سنی بالای ۴۰ سال ۳۶ نفر هستند.

انتهای پیام
captcha