نمایش قدیمی‌ترین صفحه قرآن در نمایشگاه ریاض
کد خبر: 3977969
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲

نمایش قدیمی‌ترین صفحه قرآن در نمایشگاه ریاض

قدیمی‌ترین صفحه قرآن کریم مربوط به قرن دوم هجری قمری در نمایشگاه کتابت و خوشنویسی ریاض به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سیدتی، وزارت فرهنگ عربستان سعودی نمایشگاهی را با موضوع تاریخ خط عربی و فنون کتابت از زمان طلوع تمدن عربی تا امروز با عنوان «سفر به دنیای کتابت و خوشنویسی» در موزه ملی ریاض برگزار خواهد کرد.
 
وزارت فرهنگ عربستان این نمایشگاه را به منظور توجه به ریشه‌های زبان عربی، توسعه هنر خوشنویسی عربی و رابطه آن با طراحی معاصر و هوش مصنوعی برگزار می‌کند.
 
در این نمایشگاه که از 26 ژوئن تا 21 آگوست 2021 (5 تیر تا 30 مرداد 1400) برگزار می‌شود، مسیر تکامل خط عربی و اساتید بزرگ این خط در طول تاریخ تمدن عرب در شبه جزیره عربستان از 1700 سال پیش تا کنون به همراه مراحل توسعه خطوط نقش بسته بر قطعه سنگ‌ها و تابلوهای خطی و اجسام در تمام نقاط جهان اسلام به نمایش گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه همچنین اپلیکیشن‌های جدید درباره خوشنویسی عربی در مد و طراحی و هوش مصنوعی را نیز ارائه می‌کند.
 
نمایشگاه مذکور حاوی یکی از قدیمی‌ترین صفحات قرآن کریم است که به قرن دوم هجری قمری (هشتم میلادی) باز می‌گردد. همچنین در این نمایشگاه مجموعه‌ای منتخب از قرآن‌های چاپی از جمله مصحف آبی و مصحف مدینه به اضافه یک نسخه خطی طراحی شده با هوش مصنوعی ارائه می‌شود.
 
در بخش دیگری از این نمایشگاه نیز آثار برجسته خوشنویسی اساتید این هنر از عربستان و سایر نقاط جهان به نمایش گذاشته خواهد شد.
 
آماده// نمایش قدیمی‌ترین صفحه قرآن کریم در نمایشگاه کتابت و خوشنویسی ریاض
انتهای پیام
captcha