حصر خانگی امام جماعت مسجدی در سرزمین‌های اشغالی
کد خبر: 3978307
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

حصر خانگی امام جماعت مسجدی در سرزمین‌های اشغالی

مقامات صهیونیست امام جماعت مسجد بزرگ شهر «اللد» در سرزمین‌های اشغالی را به بهانه تحریک فلسطینیان در حصر خانگی قرار دادند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العربی الجدید، نیروهای رژیم صهیونیستی صبح پنجشنبه 27 خرداد، شیخ یوسف الباز، امام جماعت مسجد بزرگ شهر اللد(لاد) در سرزمین های اشغالی را به بهانه تحریک فلسطینیان به خشونت و تروریسم بازداشت کرده و او را در حصر خانگی قرار دادند.
 
خالد الزبارقه، وکیل مدافع شیخ الباز در این باره گفت: صهیونیست‌ها به دلیل انتشار ویدئویی از سوی شیخ الباز او را بازداشت کردند به گمان اینکه او مردم را در این ویدئو به آتش زدن نیروهای پلیس تشویق کرده است. قاضی او را آزاد کرد اما روز جمعه دادگاه استیناف برای او برگزار می‌شود. به همین دلیل تا ارائه حکم دادگاه استیناف، او در بازداشت می‌ماند.
 
مقامات رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه شیخ الباز را آزاد کردند اما او را در حصر خانگی قرار دادند.
 
کمیته ملی شهر اللد در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تأکید می‌کنیم که شیخ یوسف الباز تنها نیست و تلاش‌های نیروهای رژیم صهیونیستی و اطلاعات این رژیم برای ترساندن عرب‌های مقیم اللد است و تحمیل سیاست‌های بستن دهان مردم با شکست مواجه خواهد شد همانطور که سیاست‌های گذشته آنها شکست خورده است.
 
این بیانیه افزوده است: تحریک کننده اصلی به خشونت و نژادپرستی و تروریسم شهردار اللد و گروه نژادپرست او هستند که سعی کرده‌اند با سیاست‌های افراطی خود شهر را به آتش بکشند.
 
بازداشت الباز 24 ساعت پس از نامه ایتمار بن گویر، عضو حزب صهیونیسم دینی به شلومی ابراموزون، مدیر واحد تحقیقات نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی صورت گرفت که اعلام کرده بود کنست هیچ شکایتی علیه شیخ الباز طی هفته گذشته دریافت نکرده است، بدین جهت، شیخ الباز در بامداد پنجشنبه بازداشت شد.
 
شیخ یوسف الباز یکی از رهبران برجسته جنبش اسلامی موسوم به «یاری حقوق ملت‌های عرب» در اللد است که فعالیت آن از سوی اشغالگران صهیونیست ممنوع شده است.
انتهای پیام
captcha