ویژگی‌های زیارت در راستای تمدن‌سازی
کد خبر: 3979623
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶

ویژگی‌های زیارت در راستای تمدن‌سازی

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و مور خیریه بیان کرد: زیارت در راستای تمدن سازی باید منجر به این شود که جامعه و زائر هنجارمند عمل کند. زیارت در راستای تمدن‌سازی باید منجر به این شود که جامعه اخلاقی شود و نسبت به نشر معارف انقلاب و گسترش عدالت اجتماعی حساس باشد.

شوشتر

به گزارش ایکنا از خوزستان، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و مور خیریه در همایش بزرگداشت مقام امامزادگان و تجلیل از هیئت امنای بقاع استان که امروز 2 تیرماه در مقام صاحب‌الزمان(عج) شوشتر برگزار شد، اظهار کرد: با اشاره به آیه سوره کهف مبنی بر احداث مسجد بر احترام امامزادگان تاکید کرد. 

وی با اشاره به اینکه پیامبر درباره خدمات اجتماعی می‌فرماید: «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» آن‌که صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست. گفت: با همایش بزرگداشت امامزاده اتفاق نمی‌افتد. کشور 8 هزار امامزاده دارد و 2500 امامزده شاخص داریم که مکان و اعتبار دارد. اگر این 2500 امامزاده در روز 5 ذی القعده یک زندانی را از طریق گلریزان آزاد کند بسیار روی نگرش جوان که در معرض جنگ نرم دشمن قرار دارد تأثیر دارد.

معممی‌مقدم بیان کرد: زیارت در راستای تمدن سازی باید منجر به این شود که جامعه و زائر هنجارمند عمل کند. زیارت در راستای تمدن‌سازی باید منجر به این شود که جامعه اخلاقی شود و نسبت به نشر معارف انقلاب و گسترش عدالت اجتماعی حساس باشد. 

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و مور خیریه گفت: با توجه به بیانیه گام دوم که عدالت اجتماعی یکی از مباحث مهم آن است، اشتغال مصداق عدالت اجتماعی است. بقاع و امامزادگان ظرفیت تبدیل به پایگاه تولید و اشتغال را دارند. طرح شمیم خدمت را از سال 99 در همین راستا آغاز کردیم. در شمیم خدمت با استفاده از مزیت‌های نسبی امازادگان و موقوفات به دنبال اشتغال هستیم که این امر وابسته به ظرفیت‌های استانی دارد. در گام اول شمیم خدمت تعامل با کارآفرینان و فنی و حرفه‌ای برای آموزش مهارت مدنظر است.

وی افزود: در گام دوم استفاده از ظرفیت خیران برای کارآفرینی مدنظر است. در گام سوم راه‌اندازی بازارچه‌های خیریه برای عرضه محصول فراهم شود.

معممی‌مقدم بیان کرد: 70 درصد زندان‌اولی‌ها فاقد هرگونه مهارت هستند و 50 درصد زندانیانی که بازگشت مجدد می‌خورند فاقد مهارت هستند، اما آنها که مهارت دارند 10 درصد بازگشت دارند. بنابراین توسعه مراکز فنی و حرفه ای در بقاع مورد نظر قرار بگیرد و هیئت امنا و خدام با فراهم کردن زمینه مناسب زمینه جذب مردم را فراهم کنند.

 

انتهای پیام
captcha