نذورات مردم در نبود برنامه ضایع می‌شوند
کد خبر: 3979737
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵

نذورات مردم در نبود برنامه ضایع می‌شوند

رئیس اداره بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نذورات مردم در نبود برنامه ضایع می‌شوند اما می‌شود نذورات مردم را مدیریت کرد. می‌شود از ظرفیت بقاع برای کارهای اقتصادی، کشاورزی و مشارکتی استفاده کرد.

نذورات مردم در نبود برنامه ضایع می‌شوند

به گزارش ایکنا از خوزستان، محمود استاجی، رئیس اداره بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش بزرگداشت مقام امامزادگان و تجلیل از هیئت امنای بقاع استان که امروز ۲ تیرماه در مقام صاحب‌الزمان(عج) شوشتر برگزار شد، درباره اداره بقاع متبرکه گفت: هیئت امنا و خدام باید آمار و اطلاعات دقیق از بقاع و موقوفات را داشته باشند که امامزاده، بقعه، مشاهیر، پیامبر، آرامگاه، حسینیه، قدمگاه، نظرگاه یا تکیه‌گاه است. مردم همه اینها را امامزاده می‌گویند اما اگر ما ندانیم در مقابل تبلیغات منفی پاسخی نداریم.

وی گفت: در کل کشور 11 هزار و 580 شخصیت یعنی امامزاده و مشاهیر و جایگاه‌های بقعه وجود دارد. در 8 هزار و 767 بقعه در کل کشور برخی دارای شجره‌نامه و برخی سند مکان هستند. 37 درصد این بقاع، نقاط روستایی، 1 درصد کویری، 6 درصد جنگلی، 7 درصد بیابانی، 8 درصد مراکز جاده‌ای و 18 درصد مناطق کوهستانی، 23 درصد نقاط شهری هستند.

استاجی گفت: نذورات مردم در نبود برنامه ضایع می‌شوند اما می‌شود نذورات مردم را مدیریت کرد. می‌شود از ظرفیت بقاع برای کارهای اقتصادی، کشاورزی و مشارکتی استفاده کرد.

رئیس اداره بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه باید برای استفاده از ظرفیت بقاع در راستای تولید و اشتغال، شناخت منابع را داشته باشیم، گفت: در این راستا خدام و هیئت امنا ظرفیت بقاع را شناسایی کنند و بانک خیران را تشکیل دهند.

انتهای پیام
captcha