مهم‌ترین هدف جشنواره رضوی ترویج مطالعه مفید است
کد خبر: 3983699
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷

مهم‌ترین هدف جشنواره رضوی ترویج مطالعه مفید است

حسین‌زاده مهم‌ترین هدف جشنواره رضوی را ترویج مطالعه مفید دانست و گفت: وقتی فعالیت این چنینی شکل بگیرد و قرار است موتور محرکه توسعه فرهنگ مطالعه باشد وظیفه کتابخانه‌ها تسهیل‌گری و فراهم کردن زمینه برگزاری است.

مهم‌ترین هدف جشنواره رضوی ترویج مطالعه مفید است

به گزارش ایکنا از خوزستان، عباس حسین‌زاده، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در نخستین جلسه شورای اداری نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان، که امروز ۲۱ تیرماه برگزار شد با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: جشنواره رضوی یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کتابخانه های عمومی کشور است که با مدیریت این نهاد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کمیته‌های استانی و شهرستانی جشنواره کتابخوانی رضوی تشکیل شده افزود: این جشنواره از ۲۲ خرداد آغاز شده و تا یکم آبان در سراسر کشور و به صورت برخط و مجازی در سامانه www.samadpl.ir برگزار می‌شود.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه ۶ کتاب به صورت الکترونیکی به عنوان منبع استفاده شده که در سایت جشنواره به صورت پی دی آف موجود است اضافه کرد: کمیته شهرستان‌ها با مدیران کتابخانه‌ها و جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی با محوریت فرماندار و با دستور کار برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و با هم‌افزایی و هماهنگی و همکاری تشکیل می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با تأکید بر مشارکت حداکثری ادارات دولتی، سازمان‌ها، کارخانه‌ها، سازمان‌ها و صنایع در شهرستان برای حمایت مادی و معنوی از این جشنواره عنوان کرد: امیدوارم خروجی جشنواره کتابخوانی رضوی بتواند به عنوان ترویج‌دهنده سیره اهل بیت (ع) به ویژه سیره امام رضا (ع) باشد.

وی با بیان اینکه برندگان جشنواره در هفته کتاب معرفی می‌شوند تصریح کرد: مهم‌ترین هدف جشنواره رضوی ترویج مطالعه مفید است؛ وقتی فعالیت این چنینی شکل بگیرد و قرار است موتور محرکه توسعه فرهنگ مطالعه باشد وظیفه ما تسهیل‌گری و فراهم کردن زمینه برگزاری است.

حسین‌زاده گفت: جشنواره رضوی فرصتی برای برنامه‌ریزی برای کتابداران کتابخانه‌های عمومی خوزستان است؛ کارهای ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی و مطالعه در حال انجام بوده و اثرگذار و اثربخش است.

 

انتهای پیام
captcha