استقبال مسلمانان آمریکا از بزرگترین آکادمی‌ آنلاین قرآن
کد خبر: 3985427
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
ایکنا بررسی کرد؛

استقبال مسلمانان آمریکا از بزرگترین آکادمی‌ آنلاین قرآن

آکادمی آنلاین Quran Schooling محدود به جورجیای آمریکا نیست و قرآن‌آموزان با صرف هزینه‌ای پائین می‌توانند با ارائه برنامه کلاسی مورد نظر خود زیرنظر مربیان مجرب آموزش ببینند.

به گزارش ایکنا، در دین اسلام تأکید بسیار زیادی بر یادگیری تلاوت و درک مفاهیم قرآن به عنوان کتاب آسمانی و مقدس شده است. در واقع خواندن قرآن موضوعی است که هر مسلمانی باید تا آنجایی که می‌تواند در یادگیری آن کوشش کند و به همین دلیل در دین اسلام در مورد یادگیری سواد خواندن و به طور کلی افزایش دانش بسیار سفارش شده است.

از همان ابتدای رشد و گسترش صنعت رایانه و به خصوص از زمان همه‌گیر شدن رایانه‌های شخصی و خانگی، برنامه‌های مرتبط با آموزش مسائل مختلف علمی و فرهنگی مورد توجه کاربران از سن و سطح‌های علمی مختلف قرار گرفت. به تدریج با پیشرفت فناوری‌های مختلف به خصوص در مورد ذخیره‌سازی دیتاها برنامه‌های آموزشی با کیفیت و گستردگی بیشتری به بازار عرضه شدند.

اولین نرم‌افزارهای قرآنی بر روی CD و از اوایل دهه 90 و سال 1993 در اندونزی به بازار عرضه شد. این CD ها قادر به پخش صوتی تلاوت‌های ضبط شده قرآن با متن عربی روی صفحه بودند و این امکان را برای جستجو در قرآن با امکان انتخاب سوره و آیه (آیه) خاص برای کاربر فراهم کرده بودند. ترجمه‌های قرآن به زبان‌های دیگر نیز در محصولات گنجانده شده که گاهی اوقات با تلاوت‌های اصلی عربی هماهنگ می‌شد. این محصولات با قیمت مناسب در چین تولید انبوه داشتند، اما هزینه‌های پائین منجر به فدا شدن کیفیت و توسعه آنها شد.

استقبال مسلمانان آمریکا از بزرگترین آکادمی‌ آنلاین قرآن

مدل‌های بعدی صفحات رنگی را معرفی کردند. از زمان در دسترس بودن دستگاه‌های همراه قدرتمندتر مانند تلفن‌های هوشمند، تمرکز بر تولید نرم‌افزار قرآنی برای چنین دستگاه‌هایی بیش از دستگاه‌های اختصاصی قرآن دیجیتال است.

در حال حاضر بسیاری از مؤسسات آموزش قرآن در جهان دارای وب‌سایت‌های اختصاصی خود هستند که با استقبال روبه‌رو می‌شوند. دلایل بسیاری برای استقبال از شیوه آموزش آنلاین قرآن وجود دارد. اول از همه، آموزش آنلاین روشی آسان، سریع و کارآمد برای یادگیری قرآن است. این کار می‌تواند بدون بیرون رفتن از خانه انجام شود.

از طرف دیگر تنوع بسیار زیادی برای دانش‌آموزانی که از این شیوه استفاده می‌کنند، وجود دارد. این افراد، می‌توانند معلمان متخصص قرآن را در آموزشگاه قرآن به صورت آنلاین پیدا کنند. این امکان در مدارس قرآن که به صورت سنتی اداره می‌شود، بسیار محدود است.

اما بزرگترین نکته مثبت در کلاس‌های آنلاین قرآن موضوع تنظیم وقت است. علاوه بر این، در کلاس هیچ مزاحمتی وجود ندارد و از طرف معلم توجه کافی را خواهید داشت و کلاس‌ها را می‌توان با توجه به میزان دسترسی فرد به زمان و موقعیت مناسب تنظیم کرد.

یکی از این مؤسسات که در کشورهای غربی توانسته به خوبی در حوزه آموزش خواندن و درک مفاهیم قرآن عمل کند، وب‌سایت Quran Schooling است.

این آکادمی یادگیری قرآن در سال 2019 توسط فردی به نام دانیال یوسف  (Danyal Yousaf) در شهر آتلانتا در ایالت جورجیای آمریکا بنیان نهاده شد. Quran Schooling علاوه بر آمریکا در بریتانیا نیز دفتر دارد. با این همه این آکادمی قرآنی محدود به این مرزهای جغرافیایی نیست و قرآن‌آموزان با صرف هزینه‌ای پائین می‌توانند به صورت آنلاین توسط مربیان مجرب آموزش ببینند.

استقبال مسلمانان آمریکا از بزرگترین آکادمی‌ آنلاین قرآن

Quran Schooling چندین دوره مختلف آموزش قرآن را طراحی کرده که بیشتر آنها بر آموزش کودکان استوار است و والدین می‌توانند هر نوع دوره را با توجه به علاقه کودک خود انتخاب کنید. این آکادمی قرآن چهار دوره مختلف ارائه می‌کند که شامل قرآن‌خوانی، ترجمه قرآن، تلاوت آنلاین قرآن و دوره آنلاین تجوید و حفظ قرآن است.

Quran Schooling سیاست بسیار سختگیرانه‌ای در انتخاب معلمان خود دارد. علاوه بر این در صورتی که والدین از عملکرد معلم راضی نباشند می‌توانند معلم مورد نظر خود را به آکادمی معرفی کنند تا پس از تأیید صلاحیت تدریس به کودک قرآن را آموزش دهد.

به دلیل برخی موارد غیرمترقبه، رعایت برنامه مناسب کلاس‌ها برای دانش‌آموز دشوار می‌شود. بعضی اوقات، دانش‌آموزان حتی کلاس‌های خود را از دست می‌دهند فقط به این دلیل که نمی‌توانند به موقع به کلاس برسند. با این همه Quran Schooling در ابتدا از فردی که خواهان آموزش است، برنامه کلاسی می‌خواهد تا براساس آن کلاس‌ها و زمان آنها تنظیم و برنامه‌ریزی شود. این کلاس‌ها به دو صورت خصوصی و گروهی عرضه می‌شود.

گزارش از محمدحسن گودرزی

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالمجید عظیمی
|
United States of America
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۶ - ۲۳:۲۵
0
0
میخواهم برای مسلمانان آمریکا تدریس کنم.
captcha