مقاومت و ملت لبنان در سنگری واحد مقابل فتنه‌گران ایستاده‌اند
کد خبر: 3985994
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله:

مقاومت و ملت لبنان در سنگری واحد مقابل فتنه‌گران ایستاده‌اند

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان ضمن تقدیر از حمایت‌های بزرگ ایران از جامعه مقاومت لبنان برابر تجاوز رژیم صهیونیستی تأکید کرد مقاومت و ملت لبنان 40 سال است در سنگری واحد و مستحکم برابر فتنه‌گران جهان ایستاده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در گفت‌‌وگو با شبکه المنار به ابعاد بیش‌تری از جنگ تابستان 2006 میان مقاومت و رژیم صهیونیستی پرداخت.

صفی الدین با بیان اینکه در جنگ 33 روزه ،مقاومت توانایی خود در جنگ رسانه‌ای و روانی با دشمن را به روشی شایسته نشان داد، گفت: دشمن اسرائیلی اعتراف كرد كه رسانه‌های مقاومت در آن جنگ از رسانه‌های خودشان برتر عمل کردند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با بیان اینکه رسانه‌های مقاومت در جنگ 33 روزه معادلات را معكوس کرد، گفت: مقاومت اگرچه از نظر توانایی‌های فنی و مادی رسانه‌هایش به سطح توانایی‌های دشمن نمی‌رسد، اما در اثربخشی و نفوذ بسیار موفق عمل کرده است.

شیخ صفی الدین با اشاره به کمک‌های مقاومت به مردم آواره لبنان در جریان تجاوز سال 2006 گفت: آن زمان آوارگان لبنانی به بیروت یا دیگر مناطق لبنان و حتی به سوریه پناه آوردند، اما مقاومت منطقه به منطقه برای کمک به آوارگان می‌شتافت علاوه بر اینکه کمک‌های مردمی هم در طول جنگ چه در لبنان و چه در سوریه متوقف نشد.

وی با بیان اینکه مردم سوریه آن زمان خانه‌هایشان را به روی آوارگان لبنانی گشودند، گفت: حتی کسانی از حاشیه خلیج فارس به سوریه آمدند تا به آوارگان کمک کنند.

این مقام حزب الله بازسازی ویرانه‌های تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان را هم اتفاقی بزرگ و بی بدیل خواند و گفت: خداوند متعال امکاناتی را پیش روی ما قرار داد و جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین حامی بود.

شیخ صفی الدین گفت: ما مردم را دوست داریم و ما و آنها در یک سنگر هستیم و نزدیک به 40 سال با هم زندگی کرده‌ایم.

وی افزود: وقتی مردم لبنان با بازسازی شهرها و روستاهایشان به خانه و کاشانه خود بازگشتند، اتحاد بین مقاومت و مردم برجسته‌ شد و مردم به رهبری مقاومت اعتماد دارند و ما به مردم اعتماد داریم و توطئه فتنه‌گران عملی نخواهد شد.

صفی‌الدین گفت: درست است که دردهایی وجود دارد و تلاش‌هایی برای مخدوش کردن چهره مقاومت دیده می‌شود، اما در نهایت هیچ کدام از این توطئه‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

این مقام حزب‌الله تصریح کرد: در جنگ ژوئیه ما در کنار یکدیگر با دنیا روبه رو شدیم و در کنار یکدیگر شهید دادیم و پیروز شدیم و امروز هم که با مصائب جدیدی روبه رو هستیم در کنار یکدیگر و در جبهه‌ای واحد و مستحکم به مقابله با آن خواهیم رفت.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله درباره نقش شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در پیروزی در جنگ ۳۳ روزه  گفت: حاج قاسم به عنوان نماینده مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران در مکالمه‌های تلفنی در اتاق عملیات این جنگ و همچنین در زمان پیوستن به اتاق عملیات اطمینان داده بود که ایران حامی مقاومت لبنان است.

وی افزود: حاج قاسم تأکید داشت که ایران با تمام امکانات خود از ملت لبنان حمایت می کند و تأثیرگذاری دستور رهبری ایران در این خصوص در نهادهای مربوطه در ایران کاملا ملموس بود.

 

انتهای پیام
captcha