واکسیناسیون رده سنی ۵۰ سال به بالا در استان قم
کد خبر: 3986047
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
به زودی انجام می‌شود؛

واکسیناسیون رده سنی ۵۰ سال به بالا در استان قم

استاندار قم با اشاره به توسعه گروه‌های هدف واکسیناسیون گفت: علاوه بر واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ سال به بالا گروه‌های ۵۵ و ۵۰ سال به بالا نیز به زودی در دستور کار واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

به گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم صبح شنبه دوم مرداد ماه در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون استان قم در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی با تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران واکسیناسیون استان قم گفت: بر اساس آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا گروه‌های هدف در فاز یک واکسیناسیون تمام شده و فاز دوم واکسیناسیون در حال انجام است.

وی با اشاره به توسعه گروه‌های هدف برای واکسیناسیون، ادامه داد: درخواست ما از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که گروه‌های ۵۵ سال به‌بالا و حتی ۵۰ سال به‌بالا را نیز در دستور کار قرار بدهند.

استاندار قم افزود: کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند هم در اولویت قرار گرفته‌اند اما باز هم نیاز است تا صدا و سیما و شورای اطلاع رسانی، افراد دارای بیماری زمینه‌ای را تشویق به واکسیناسیون کنند.

سرمست گفت: بر اساس سهمیه واکسنی که در اختیار استان قم قرار دارد لازم است در اسرع وقت تزریق واکسن به گروه‌های هدف صورت بگیرد.

استاندار قم توسعه مراکز واکسیناسیون را مهم دانست و گفت: در صورت لزوم در مناطق نیروگاه و پردیسان مراکزی تجهیز خواهند شد تا مردم بتوانند با سهولت و راحتی و بدون هیچ‌گونه تجمعی در مراکز جهت واکسیناسیون حضور پیدا کنند.

وی یادآور شد: باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا قشرهای پر خطر و افرادی که بیشتر در معرض آسیب هستند هرچه سریع‌تر واکسینه شوند.

انتهای پیام
captcha