محکومیت پذیرش عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا
کد خبر: 3986299
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹

محکومیت پذیرش عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا

جنبش جهاد اسلامی فلسطین و دیگر گروه‌های مقاومت ضمن محکومیت عضویت رژیم صهیونسیتی در اتحادیه آفریقا این اقدام را مشروعیت بخشیدن به دشمن در انجام جنایات خود علیه مردم فلسطین خواندند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه این جنبش، طارق سلمی سخنگوی جهاد اسلامی بیان کرد که این مسئله بیانگر اوج نفوذ رژیم صهیونیستی است که حتی توانسته اتحادیه آفریقا را هم تحت سیطره خود درآورد و این امری بسیار خطرناک برای ثبات و امنیت کشورهای آفریقایی است.

سلمی اظهار داشت که پذیرفتن رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر، به معنی انحطاط و عقب‌گرد در سیاست‌های کشورهای آفریقایی است که دهه‌ها با اشغالگری و نژادپرستی دست‌وپنجه نرم کردند و ملت‌های آنان علیه استعمار و نژادپرستی دست به انقلاب‌های بزرگی زدند.

وی گفت که ملت‌های آفریقایی که همیشه حامی ملت مظلوم فلسطین و برقراری عدالت در فلسطین بودند، هرگز این مسئله را نخواهند پذیرفت. وی  احزاب و جریان‌های آزاد در کشورهای آفریقایی را به اعلام مخالفت با این تصمیم که می‌تواند خطرات زیادی برای قاره آفریقا در پی داشته باشد، فراخواند.

 از سویی العهد گزارش کرده است که کمیته‌های مقاومت در فلسطین اعطای عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا را محکوم کردند.

این گروه‌ها معتقدند که  عضویت رژیم صهیونیستی در این اتحادیه  موجودیت دشمن را در منطقه مشروعیت می‌بخشد و این رژیم را به انجام قتل‌ عام و جنایات بیشتر علیه مردم فلسطین ترغیب می‌کند.

 

انتهای پیام
captcha