قدردانی فلسطینی‌ها از جودوکار الجزایری و پوزش کمیته بین‌المللی المپیک
کد خبر: 3986367
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
المپیک 2020؛ صحنه دفاع از مظلومیت فلسطین/

قدردانی فلسطینی‌ها از جودوکار الجزایری و پوزش کمیته بین‌المللی المپیک

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اقدام جودوکار الجزایری در کناره‌گیری از رویارویی با ورزشکار رژیم صهیونیستی را خط مشی اصیل امت اسلامی دانست و در همین حال کمیته بین‌المللی المپیک هم از کمیته المپیک فلسطین به دلیل برشمردن قدس به عنوان یکی از شهرهای سرزمین‌های اشغالی در ثبت داده‌های ورزشکاران فلسطینی عذرخواهی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، المپیک توکیو 2020 نیز صحنه دفاع از ملت مظلوم فلسطین و رسوایی رژیم اشغالگر صهیونیستی شده است.

طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شامگاه یکشنبه از ورزشکار الجزایری برای انصراف از بازی مقابل ورزشکار رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

در پیام سخنگوی جهاد اسلامی آمده است: موضع قهرمان المپیک الجزایری نشانگر نبض تپنده ملت‌های عربی است که رژیم اشغالگر اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند و به موجودیت آن هیچ مشروعیتی نمی‌دهند.

وی افزود: تعهد فتحی نورین به مقابله با سازش با اشغالگران و حمایت از آرمان فلسطین رویکرد اصیل امت عربی و اسلامی را نشان می‌دهد.

سخنگوی جهاد اسلامی گفت: ما به مردم الجزایر درود می‌فرستیم که فرزندانی به دنیا آوردند که افتخارات انقلاب و جهاد خود را جاودانه می‌کنند.

فتحی نورین سه روز پیش پس از کناره‌گیری از روبه‌رو شدن با ورزشکار رژیم صهیونیستی گفت: ما دست خود را به خون‌های ریخته شده فلسطینی‌های مظلوم آغشته نمی‌کنیم و هیچگاه پرچم اسرائیل را به دست نخواهیم گرفت و موضع ما در قبال قضیه فلسطین قاطع است.

پوزش کمیته بین‌المللی المپیک از فلسطینی‌ها

از سوی دیگر کمیته بین‌المللی المپیک هم به علت اشتباه خود در ثبت نام قدس به عنوان یکی از شهرهای سرزمین‌های اشغالی در فهرست اطلاعات مربوط به ورزشکاران فلسطینی عذرخواهی کرد.

رئیس کمیته رسمی المپیک فلسطین دو روز پیش تهدید کرده بود که کشورش را از بازی‌های المپیک 2020 توکیو که هم اکنون در حال برگزاری است، خارج خواهد کرد.

جبرئیل الرجوب ثبت نام وسام ابورمیله، جودوکار اهل قدس به عنوان متولد اسرائیل را محکوم کرد و این قضیه را نقض آشکار واقعیت‌ها و قوانین خواند.

الرجوب طی هماهنگی با وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نامه اعتراض‌آمیز قوی به توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و رئیس شورای المپیک آسیا، رئیس فدراسیون کمیته‌های المپیک عربی و رئیس فدراسیون ورزش همبستگی اسلامی ارسال کرد.

در این پیام آمده است: آنچه اتفاق افتاده نقض تمام هنجارها و منشورهای بین‌المللی و قوانین المپیک و مصوبات سازمان ملل است و هیچ کس حق ندارد بر خلاف منشورها و مصوبات سازمان ملل و مشروعیت بین المللی و اراده ملت فلسطین قدس را جزء خاک سرزمین‌های اشغالی بداند و نام و ماهیت اسلامی، عربی و فلسطینی و تاریخ آن را عمداً نادیده بگیرد.

رئیس کمیته المپیک فلسطین در این نامه ضمن تهدید به خروج تیم ملی فلسطین از المپیک توکیو گفت: اگر این اشتباه فوراً اصلاح نشود، کمیته المپیک فلسطین خروج خود را اعلام خواهد کرد و همه تدابیر لازم را برای پاسخگویی عاملان این قضیه و متخلفان از منشور المپیک انجام می‌دهد.

به دنبال آن رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته برگزاری مسابقات در پاسخی فوری به الرجوب از کمیته المپیک فلسطین و فلسطینی‌ها به دلیل بروز این اشتباه ناخواسته شدیداً عذرخواهی کرد و گفت که این اشتباه یکی از شرکت‌های خصوصی حامی مالی کمیته بین‌المللی المپیک بوده و اشتباه رخ داده در ثبت اطلاعات مربوط به جودوکار فلسطینی وسام ابورمیله اصلاح شده است.

در همین حال اقدام شبکه آمریکایی CNBC در پخش نقشه تجزیه شده فلسطین هنگام ورود تیم فلسطینی شرکت کننده در المپیک توکیو، خشم شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت.

به اعتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی، نقشه‌ای که فقط کرانه باختری را سرزمین فلسطینی قلمداد می‌کند، جعلی و بیانگر واقعیت‌های تاریخی نیست.

انتهای پیام
captcha