افزایش اسلام‌هراسی و اقدامات نژادپرستانه در آمریکا
کد خبر: 3986435
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

افزایش اسلام‌هراسی و اقدامات نژادپرستانه در آمریکا

بر اساس گزارش منتشر شده از پدیده اسلام‌هراسی در آمریکا، موارد تبعیض و نژادپرستی علیه مسلمانان آمریکایی طی دو ماه اخیر افزایش داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، وبگاه آمریکایی «آکسیوس» نوشت که بر اساس گزارش سالانه شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی که بزرگترین سازمان اسلامی حقوق مدنی در آمریکا است، میزان اسلام‌هراسی و اقدامات نژادپرستانه در این کشور افزایش یافته است.
 
این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش مذکور بر 38 مورد از صدها مورد اسلام‌هراسانه در آمریکا متمرکز شده است.
 
هدف از این گزارش ارائه گوشه‌ای از زندگی روزمره مسلمانان در آمریکا است که همچنان با تهدیدات اسلام‌هراسانه روبه‌رو هستند.
 
بر اساس این گزارش، تجاوز به حقوق دانش‌آموزان مسلمان با سرعت بالایی رو به افزایش است به طوری که گفته می‌شود، یک کودک مسلمان از سوی معلم خود تروریست خوانده می‌شود.
 
«نهاد عوض» مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: اسلام‌‌هراسی نباید یک مسئله عادی شمرده شود. می‌توان گفت بسیاری از مسلمانان آمریکا و سایر نقاط جهان کسانی هستند که به عنوان اقلیت در این کشورها زندگی می‌کنند و اسلام‌‌هراسی را جزئی از زندگی طبیعی خود احساس می‌کنند در صورتی که نباید اینگونه باشد و ما نباید اسلام‌هراسی را بپذیریم.
 
وی تأکید کرد: اسلام‌هراسی خطر و تهدیدی نه فقط برای مسلمانان، بلکه برای تمام افراد جامعه و برای صلح و آرامش جوامع ما محسوب می‌شود.
انتهای پیام
captcha