کرونای دلتا در الجزایر مساجد این کشور را به تعطیلی کشاند
کد خبر: 3986705
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

کرونای دلتا در الجزایر مساجد این کشور را به تعطیلی کشاند

مقامات الجزایر در قالب دستورالعمل‌های جدید برای مهار شیوع وحشتناک سویه دلتای ویروس کرونا در این کشور مساجد در 35 استان این کشور را تعطیل اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، مقامات الجزایر اعلام کردند که به دلیل شیوع سویه دلتای ویروس کرونا مساجد در اکثر استان‌های این کشور بار دیگر تعطیل شدند.

وزارت امور دینی و اوقاف الجزایر اعلام کرد که مساجد در 35 استان الجزایر به دلیل شیوع وحشتناک کرونای دلتا طی روزهای اخیر تعطیل شدند.

در بیانیه وزارت اوقاف الجزایر آمده است: بار دیگر اجرای برخی دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا از سر گرفته شده که از جمله آن تعطیلی مساجد و تاکید بر خواندن نماز در خانه‌هاست و تصمیم دیگر شامل لغو دروس قرآنی و سخنرانی‌های دینی در مساجد و همچنین تعطیلی شعبه‌های مرکز فرهنگی اسلامی در 35 استان الجزایر از جمله پایتخت است.

مقامات الجزایر روز یکشنبه اعلام کردند که تدابیر فوق‌العاده‌ای را برای مقابله با ویروس جهش یافته کرونا موسوم به دلتا که همه کشور را به طرز وحشتناکی فراگرفته اتخاذ کرده‌اند.

به دنبال آن هیئت دولت الجزایر به ریاست عبدالمجید تبون، 9 تصمیم جدید برای کنترل این بیماری در کشورشان صادر کرد.

بر اساس تصمیم دولت الجزایر از ساعت 20 شب تا 6 صبح قانون منع تردد شبانه برای خودروها در سطح شهرهای 35 استان از جمع 58 استان این کشور وضع شده است.

نخست‌وزیر الجزایر دستور داده است که در استان‌های با جمعیت بیش‌تر واکسیناسیون سرعت بیش‌تری بگیرد و به زودی دو و نیم میلیون نفر از جمعیت چهار میلیونی در پایتخت و 50 درصد از جمعیت استان‌های وهران، قسنطینه، سطیف و ورقله واکسینه شده باشند.

انتهای پیام
captcha